Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 31 March 2003

Fikir-fikir aku sudah menghafal lebih dari separuh skrip yang perlu aku hafal. Dialog yang aku kena hafal tak banyak. Monolog pula aku perlu hayati kerana aku perlu melakonkannya di atas pentas walaupun suara tersebut ialah suara Leman yang kedua. Malam ini character building untuk Babak 1,2 dan 7. Penolong Pengarah suruh aku pakai pakaian yang bebas untuk aku bergerak. Dia cakap dia nak dera aku. Suara aku terutamanya.

Apa yang aku faham tentang Babak 2 ?

Babak 2 secara teknikal akan dimulai dengan scene di kabaret. Ada adegan tari-menari. Kemudian diikuti dengan monolog oleh Leman. Sewaktu Leman sedang bermonolog, aku harus berjalan bersama-sama Leha. Sifat aku agak naive ketika ini, bagai seorang budak yang baru belajar. Tidak tahu apa erti dunia kabaret. Kami bercumbuan walaupun aku malu-malu. Siangnya, di rumah Mak Nah Bee aku berkenalan dengan Tina, Nani dan Kalsum.

Dialog aku untuk Babak 2:-

1. (tersipu-sipu) Nama sebenar Sulaiman, kawan-kawan panggil Leman

2. Ya ? kenapa pulak ?

3. (Bangun) Saya Leman

4. Ya, baru first time masuk Happy Park tu....er..kak

Itu sahaja dialog aku. Tak banyak. Tapi ekspresi wajah kena tepat. Itu yang payah.

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger