Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 25 June 2003

Akademi Fantasia Selasa 24 Jun 2003

Kelas vokal menyaksikan pelajar sama-sama menguji vokal masing-masing dengan lagu baru yang mereka terima awal minggu ini. Adi nampak selesa dengan lagu Biru nyanyian Jai. Tahap konfidennya benar-benar terserlah. Selain daripada itu showmanshipnya akan cuba ditingkatkan dengan menyampaikan lagu tersebut hasil tunjukajar Guru Nada Suara, Siti Hajar.
Sahri membawakan lagu Salsabila. Beliau juga nampak yakin dengan lagu tersebut.
Begitu juga dengan Khai yang berlatih bersungguh-sungguh untuk lagu Jesnita. Sewaktu sessi latihan beliau nampak berjaya membawakan lagu tersebut dengan baik. Apakah kali ini Ezad Exist akan muncul secara mengejut pada minggu ini ? Berbeza dengan Rosma yang menghadapi kesukaran membawakan nada rendah lagu Bunga Tanjung dan jelas kelihatan pada keluhannya. Liza yang mendapat lagu Kesetiaan nyanyian Siti Sarah nampak yakin kerana lagu tersebut didendangkan oleh beliau sewaktu sessi audition. Latihan lebih banyak perlu dijalankan kerana kualiti persembahan beliau sewaktu sessi audition juga tidak berjaya menampakkan ketelitiannya dan versatility vokal beliau. Vince juga nampak konfiden dengan lagu Belaian Jiwa dan saya berani menyatakan bahawa beliaui akan menjanjikan persembahan yang terbaik pada Konsert III ini. Sekali lagi Azizi diuji dengan lagu lama iaitu Truly nyanyian Lionel Ritchie.

Pengacara Salam Bollywood
Mereka dikejutkan dengan kehadiran seorang perempuan berbangsa Hindustan. Beliau sebenarnya pengacara rancangan Salam Bollywood. Malangnya tidak seorang pun peserta pun yang mengenali beliau. Beliau berpura-pura sesat jalan dan bertutur di dalam Bahasa Inggeris. Sewaktu kejadian ini berlaku jelas sekali kebolehan peserta berbahasa Inggeris masih berada di tahap yang agak lemah. Mereka tidak mampu bertutur dengan lancar. Azizi cuba untuk menonjolkan diri, suatu usaha yang baik. Begitu juga Atie walaupun kelam-kabut dan berterabur. Peserta lain lebih banyak mendiamkan diri. Bahasa Inggeris bukan sekadar "Oh My God !, Not yet". Saya mencadangkan agar lebih banyak pengunjung mengejut yang berbahasa Inggeris datang lagi melawat mereka supaya penguasaan Bahasa Inggeris mereka dapat ditingkatkan. Kebolehan Adi menyanyikan lagu hindustan benar-benar mengejutkan walaupun sedikit.

Nana dan Burn (Krisis mencari identiti sendiri)
Sewaktu pelawat dari Salam Bollywood datang melawat para peserta, Burn sebenarnya telah menemui Encik Baha untuk sessi chit-chat. Mungkin juga sengaja Burn dikehendaki berjumpa dengan Encik Baha ketika itu kerana mungkin Burn akan mengenali pengacara Salam Bollywood tersebut. Satu kebetulan yang unik. Burn perlu mencari identiti sendiri dan perlu merancang strategi seperti yang dilakukan oleh Nana dan Vince.

Atie dan Save The Best For Last
Atie benar-benar tertekan apabila menerima lagu Save The Best For Last nyanyian Vanessa Williams. Penguasaan Bahasa Inggeris beliau agak lemah dan beliau perlu meminta tolong Vince untuk menterjemahkan lirik lagu tersebut untuk memahami maksud lagu tersebut. Beliau dipujuk oleh Nana dan Liza sedang rakan-rakan yang lain sibuk berlatih lagu sendiri.

Nana ada di mana-mana
Walaupun tujuannya nampak baik tetapi sebenarnya ini merupakan satu strategi Nana untuk memancing undi penonton. Beliau cuba sedaya upaya untuk mempamerkan imej seorang yang baik, suka menolong orang dan tidak pentingkan diri sendiri. Itulah kelebihan Nana, bijak mengguna peluang yang ada.

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger