Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 01 July 2003

Diari Akademi

Aku Cinta Kau dan Dia - Dewa

terima kasih dari sultanmuzaffar kepada tahrizi

Penilaian lagu

Nana - I Will Survive
Suara serak-serak basah Nana membolehkan lagu ini sesuai didendangkan olehnya. Cuma Nana perlu mengawal stamina agar tidak keletihan kerana korus lagu ini yang bertempo rancak di tambah pula dengan bahasa Inggeris. Jika beliau bijak, komunikasi dengan penonton boleh dilakukan sewaktu menyanyikan lagu ini.

Atie - Jendela Hati
Lagu ini berentak laju dan mudah untuk didendangkan. Koreografer kena menarik. Jika tidak, nampak hambar. Atie masih mempunyai masalah dalam pitching. Stamina juga perlu dijaga kerana agak sukar untuk menyanyi sambil menari

Rosma - Tingting
Lagu etnik kreatif ini memang sesuai dengan vokal Rosma. Rosma sering diuji dengan lagu irama etnik. Kepelbagaian range vokal perlu dijaga untuk lagu ini. Stamina juga penting untuk lagu ini. Penyanyi asal lagu ini juga menghadapi membawakan lagu ini dengan baik.

Burn - Sabar Menanti
Lagu ini berentak perlahan dan bernada romantis. Azizi lebih sesuai mendendangkan lagu ini. Karisma Burn sebagai pembawa lagu berirama romantis kurang berbanding Azizi. Kepelbagaian vokal perlu diambil-berat untuk lagu ini seperti vokal Anuar Zain yang pernah mendendangkan lagu ini satu ketika dahulu.

Sahri - Tekad
Lagu Hazami ini bernada romantis yang amat menarik untuk didengar. Lagu ini lebih cantik jika membawa bersama barisan koir di bahagian bridge lagu tersebut.

Nija - Setelah Aku Kau Miliki
Lagu berirama slow rock ini amat sesuai dengan vokal Nija.

Khai - Azura
Lagu maut ini bakal didendangkan oleh Khai. Kemampuan Khai membawakan lagu bernada tinggi masih belum terserlah. Lagu ini lagu popular dan sudah pasti menjadi perbandingan.

Liza - Dia
Lagu ini perlu komunikasi dengan penonton yang agak banyak dan jika Liza masih kurang berkeyakinan untuk melontarkan vokalnya sudah pasti lagu ini menjadi hambar.

Vince - Manis
Lagu Manis adalah lagu ujian buat Vince. Lagu ini agak catchy dan begitu nostalgia. Walaupun lagu ini agak lama tetapi style pembawakan Vince menjadi taruhan untuk mencantikkan lagi lagu tersebut.

Azizi - Mungkinkah Terjadi
Saya tidak pernah tahu lagu ini dan terus mendapatkan lagu ini pagi tadi. Ini merupakan lagu ujian untuk Azizi.

Tumpuan minggu ini sudah pasti kepada semua pelajar terutamanya dalam sessi nyanyian duet lagu Sandarkan Pada Kenangan. Adakah mereka mampu membawakan lagu tersebut serta membangkitkan semula nostalgia filem Azura.

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger