Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 08 September 2003

AutographPetang Sabtu di Dome KLCC

Sekali pandang, not RM1 ini memang murah nilainya pada sesetengah orang. Bank Negara Malaysia tidak pernah ada 2 Gabenor pada satu masa. Tandatangan yang lagi satu itu amat berharga. Terutamanya apabila ia ditandatangani oleh Dato' Seri Dr. Mahathir Mohamed maka ia menjadi amat bernilai. Petang itu sekitar jam 4 petang pengunjung KLCC tiba-tiba beredar ke tepi sebagai memberi laluan kepada seorang negarawan ulung menuju ke Dome KLCC. Negarawan ulung yang dimaksudkan tidak lain dan tidak bukan ialah Dato' Seri Dr. Mahathir Mohamed dan rakannya, jutawan Tan Sri Ananda Krishnan. Ramai orang terpinga-pinga. Di dalam fikiran mereka "Nak dekat ke tak nak ?", "Berani ke tidak ?". Melihatkan 5 orang bodyguard PM yang mata mereka melilau memerhatikan keadaan sekeliling, serta 3 orang bodyguard Tan Sri Ananda Krishnan sudah cukup menggerunkan. Seorang demi seorang memberanikan diri. Seorang demi seorang datang menghampiri beliau. Bersalaman, menghadiahkan beliau sejambak bunga, meminta tanda-tangan beliau, bergambar dengan beliau. Inilah peluang terakhir untuk mendapat peluang sebegini. Tambahan pula, beliau akan bersara dari jawatan Perdana Menteri Oktober ini.

Yang datang menghampiri beliau kanak-kanak, kanak-kanak istimewa, orang buta, orang pekak, orang bisu, ibu muda, ibu tua, janda muda, janda tua, orang tua, Melayu, India, Cina, Arab, pelancong asing, perempuan bertudung, perempuan tidak bertudung, Lelaki berkopiah, lelaki yang pura-pura alim, lelaki yang memang alim, lelaki bersubang, mat rock rambut panjang, minah punk bersubang 4 kiri dan kanan dan lain-lain. Semuanya dilayan oleh PM tanpa ada sifat prejudis. Dalam kesibukan orang beratur mendapatkan tanda-tangan Perdana Menteri, seorang perempuan muda mengajak teman lelakinya bertemu dengan PM. Teman lelakinya enggan. "Aku bukannya suka dengan dia !" Teman wanitanya menjawab, "Ini bukan soal suka tidak suka, tetapi dia kan pemimpin kita ?".

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger