Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 17 August 2004

Akademi Fantasia IICoretan Khas Buat Pembaca Blog sultanmuzaffar

Klik logo untuk ke coretan tersebut.

Adam
Adam berpeluang untuk pergi lebih jauh sekiranya dapat membina identiti sendiri. Beliau merupakan tarikan para remaja dan gunakan kelebihan itu untuk menguasai pasaran remaja. Sekiranya Adam terus dengan imej kini, maka perjalanannya dalam seni tidak jauh, hanya sekadar di Malaysia sahaja. Buka diri anda, dan kuasai pasaran antarabangsa.

Anding
Beliau merupakan seorang penari yang baik. Mempunyai pakej yang baik untuk terus berjaya. Minatnya yang mendalam dalam bidang perfileman dan lakonan perlu disokong. Beliau telah pun memenangi anugerah dalam bidang tersebut. Berilah Anding peluang untuk meneruskan bakatnya dalam bidang lakonan, jangan dipaksa beliau untuk terus menyanyi. Biasiswa yang ditawarkan itu, boleh diberikan kepada Anding untuk meneruskan pengajiannya.

Bob
Bob berbakat besar dalam bidang nyanyian tetapi sayangnya kita berada di Malaysia. Faktor fizikal masih merupakan faktor pilihan utama penonton. Jika serius, teruskan cita-cita anda dan buktikan kepada semua anda masih boleh berjaya. Paling tidak, Bob sesuai menjadi Penyampai baru di ERA.

Nurul
Perwatakannya di Akademi jauh benar bezanya dengan perwatakan sebenar beliau di luar. Di luar beliau nampak lebih berkeyakinan. Pergunakan bakat anda dalam nyanyian sebaik-baiknya dan dalami ilmu nyanyian serta ilmu pengurusan yang sedang anda ikuti untuk melengkapkan lagi diri anda sebagai seorang artis yang berilmu.

Farah
Kekalkan imej anda seperti sekarang. Seorang yang manja dan sentiasa riang. Imej tersebut kena dengan anda pada ketika usia seperti sekarang. Bilangan peminat anda semakin bertambah, baik dari golongan muda, tua, lelaki, perempuan dan kanak-kanak. Perwatakan anda amat menyenangkan.

Edlin
Tanpa nyanyian Edlin sudah pun boleh berjaya. Bakat beliau masih boleh digilap untuk menyinar dengan lebih terang.

Kaer
Arkitek merupakan cita-cita anda. Nyanyian merupakan impian anda. Dalami kedua-dua bidang ini dan jadilah artis yang berilmu. Bukan hanya sekadar menjadi penyanyi tetapi juga menjadi pereka set. Itu kelebihan artis yang mempunyai pengkhususan lain dalam bidang seni.

Zahid
Anda sememangnya hebat. Karisma penghibur anda sememangnya ada dalam diri anda. Cara anda melayan peminat anda memang cool. Seperti sudah bertemu beberapa kali.

Fitri
Seperti Kaer, Nurul dan Anding, anda tergolong dalam artis yang mempunyai ilmu lain selain dari menyanyi. Inilah uniknya Akademi Fantasia II, apabila ASTRO mempunyai perancangan serampang dua mata untuk masa depan mereka. Ilmu fesyen perlu anda kuasasi dan ilmu nyanyian perlu anda dalami. Bakat anda dalam bidang fesyen masih boleh membantu karier anda dalam bidang seni ini.

Zarina
Zarina berbakat besar dalam bidang nyanyian. Tetapi sayangnya sudah terlalu ramai penyanyi wanita Malaysia sepertinya. Imej-imej sebegitu sudah terlalu ramai di Malaysia sehingga kita tidak kenal pun ada artis baru yang muncul. Zarina perlu memantapkan lagi mutu vokalnya. Jika kita imbas kembali, Rosma dahulu juga dikatakan bakal artis wanita yang akan menggegarkan industri seni tempatan, tetapi di mana Rosma kini. Agak sukar untuk penyanyi seperti Zarina menembusi pasaran yang kini dikuasai Siti Nurhaliza selain memberikan warna pada perjalanan karier beliau.

Linda
Seperti Zarina, Linda juga bakal berdepan dengan masalah yang sama. Uniknya Linda beliau boleh bermain alat muzik. Perjalanan kariernya agak lebih cerah.

Mas
Jangan terkejut jika saya katakan Mas mampu pergi lebih jauh dengan tone vokal yang beliau ada sekarang. Keunikan vokal Mas memang merupakan sebab utama beliau dipilih dalam Akademi Fantasia. Mas hanya perlu meningkatkan lagi kemantapan vokal beliau. Karisma beliau sebagai penghibur perlu ditingkatkan lagi serta gaya persembahannya di atas pentas perlu digilap untuk menjadikannya lebih profesional.

Apa pesanan anda buat mereka ? Berikan pendapat anda.

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger