Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 09 August 2004

Akademi Fantasia IIDiari Akademi Fantasia 10-01-02

Wasiat Mas
Akademi Fantasia telah mengubah hidup seorang ibu tunggal beranak dua yang berasal dari Tawau menjadi seorang bintang. Walau sebagaimana buruk sekalipun persembahan beliau, kini telah lahir sebutir lagi bintang ciptaan Akademi Fantasia. Tugas utama untuk terus menggilap gemerlapan bintang tersebut terletak kepada keinginan dan usaha Mas untuk memperbaikinya. Kegigihan Mas menjadi nadi utama agar bintang yang telah terlahir terus menyinar. Untuk menjadi bintang tidak sesukar yang disangka. Sesaat diterima menjadi pelajar Akademi Fantasia, terus jadi bintang. Tetapi untuk mengekalkan status bintang itu bukan mudah. Untuk terus berada di tangga pertama memang sukar.

Dari seorang pengipas sate kini Mas mendaki puncak untuk terus mencipta nama di persada seni. Kini saingannya bukan sekadar Zahid, Linda, Kaer mahu pun Fitri. Saingannya lebih besar dan cabarannya semakin sukar. Mahu tidak mahu, Mas telah pun merelakannya. Keinginannya untuk mengubah kehidupan anak-anaknya pasti menjadi kenyataan sekiranya disorong dengan kemahuan yang besar darinya.

Seorang blur yang kita kenali melalui Diari Akademi akan tetap menjadi blur di dunia luar. Itu pastinya tidak akan berubah. Beliau telah berpeluang untuk melihat satu dunia baru yang mungkin beliau sendiri tidak pernah mimpikan. Sifat beliau menjadi pujaan pada awal-awal Akademi Fantasia disiarkan dan lama-kelamaan menjadi kebencian penonton.

Mas mempunyai asas peminat yang betul-betul kukuh. Itulah yang telah dibuktikan oleh mereka melalui undian SMS dan kekecohan chat di Saluran 15. Semoga sokongan ini berterusan sampai bila-bila dan pastinya Mas memerlukan sokongan ini berpanjangan sampai bila-bila bukan sekadar sokongan pasang siap. Buktikan, saya ingin lihat sejauh mana.

Quote Of The Day: “Jangan benci ayah”, bisik Mas kepada Kaer.

Encik Julian Menghilang atau Dihilangkan atau Kehilangan ?
Timbangan berat dilakukan oleh setiap pelajar. Sesuatu yang unik kali ini ialah timbangan berat yang selama ini tugasnya diamanahkan kepada Encik Julian, tiba-tiba diambil alih oleh Bob. Di mana Encik Julian ?

Lagu Baru
Kaer
Sway oleh Michael Buble
Kau Kembali ciptaan Johan Farid Khairuddin

Zahid
Biar Bulan Bicara oleh Broery Marantika
Sebuah lagu ciptaan Cat Ruffedge

Adam
Ooo La La oleh KRU
Sebuah lagu ciptaan Ajai

Bob
Gadis Sarawak oleh Hasnol
Cinta Seorang Teman ciptaan Adnan Abu Hassan

Farah
Sk8er Boy oleh Avril Lavigne
Tangisan Dalam Kerinduan ciptaan Adnan Abu Hassan

Linda
Masih belum disiapkan. Selamba sahaja walaupun Linda diarahkan untuk meningkatkan usahanya dua kali ganda daripada pelajar lain. Tidak mendapat lagu pada masanya tidak memberi apa-apa kelebihan kepada Linda. Sememangnya mereka sudah menjangka yang Linda mampu melakukannya.

Adam memohon untuk dibawakan DanceKRU untuk mengiringi tarian beliau sewaktu Kemuncak Konsert hujung minggu ini. Di penghujung Diari Akademi, kita dapat mendengar Adam membawakan lagu Memories dengan “gaya”nya yang tersendiri. Sebuah persembahan yang pernah mendapat pujian melangit dari saya tiba-tiba dirosakkan dengan nyanyian Adam. Saya terbayangkan KRU membawakan lagu ini. Saling tidak tumpah. Cubaan Adam untuk mengumpan hati kecil pengundi-pengundi wanita dan budak sekolah perempuannya dengan lagu romantis Unchained Melody ternyata tidak langsung menarik minat saya.

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger