Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 03 October 2005

Artikel Tentang Blog di Sisipan Ikon
Artikel bertajuk "Blog..luahan hati alam maya" tulisan Diyanah Anuar ini tersiar di dalam sisipan IKON Berita Harian keluaran 1 Oktober 2005.

Ia semacam membaca Blog For Dummies sekiranya anda masih belum terdedah kepada dunia blog. Wawancara yang berlangsung hampir 2 jam itu meliputi banyak topik yang berkaitan dengan blog. Secara dasar menerangkan apakah itu blog, jenis-jenis blog, fungsinya, pengaruh blog dalam masyarakat serta kesan terhadap fenomena blog yang mula menular di Malaysia kini.

Di dalam artikel tersebut turut memetik kata-kata saya yang berbunyi “Saya berpegang kepada satu perkara; apa yang tidak boleh dilakukan offline, tidak boleh juga dilakukan online,” kata Muzaffar. Untuk pengetahuan semua, kata-kata tersebut saya petik dari blogger yang paling berpengaruh di Malaysia iaitu Jeff Ooi dalam salah satu entri blog beliau bertajuk "Peter Tan turns 'blog-buster'" di Screenshots. Ianya bukan datang dari saya sendiri.

Apabila ditanya tentang pencetus idea menghasilkan blog sendiri saya terus menjawab ia sebenarnya datang dari Bluehikari.com dan kemudian saya berbincang dan bertukar-tukar pendapat bersama rakan baik saya iaitu Nizam Zakaria untuk menghasilkan blog masing-masing.

Blog yang sering saya lawati setiap hari adalah BadrulAfterSix, Sekadar Media Picisan, Klubbkidd, Nizam Zakaria, Juan Danza, Afdlin Shauki, Jeff Ooi, Brand New Malaysian, BlogPisang, MakAndeh dan Kennysia.com.

Esok, jam 5 petang, Klubbkidd, Juan Danza, sultanmuzaffar dan Elkapitan akan bersiaran di XFreshFM.

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger