Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 17 February 2006

MStar Online : Hati-Hati Memblog
Artikel bertajuk Hati-Hati Memblog tulisan Salhan K. Ahmad telah pun dinaikkan di laman MStar Online. Saya amat berpuas hati dengan hasilnya. Cuma saya kurang berpuas hati dengan gambar yang nampak kurang hensem (ketawa). Pendek kata pembaca yang membaca akan tahu yang saya memang kelihatan 32 tahun walaupun sebenarnya secara langsung saya tidak kelihatan 32 tahun. (ketawa lebih panjang). Melihatkan wajah bengis pada artikel tersebut dan tajuk artikel yang seperti memberi amaran, tentunya amat menakutkan pembaca ! Perasan tak wajah di sebelah kanan lebih bengis dari wajah sebelah kiri ? Wajah di sebelah kanan seperti sedang serius memerangi gejala rasuah lagaknya. Keseriusan wajah bengis sebelah kanan tersebut sepatutnya mempunyai artikel yang bertajuk "PM akan pantau prestasi semua menteri Kabinet." Manakala wajah PM mempunyai artikel bertajuk "Hati-Hati Memblog". (senyum panjang)

Peluang tersebut merupakan sebuah pengalaman yang menarik dan membuka satu lagi jalan untuk pembaca baru mengenali siapa sultanmuzaffar. Kepada pembaca baru, selamat datang ke dunia sultanmuzaffar !


NSTP Media Convergence
Ini sebuah lagi projek yang melibatkan akhbar yang turut melibatkan saya. Sebentar tadi merupakan perbincangan pertama saya bersama beberapa orang penting yang akan turut terlibat untuk menjayakan projek ini. Saya melihat projek ini sebagai satu usahasama antara media alternatif (blogger) dan media perdana (wartawan) dalam mewujudkan ruang maklumbalas yang lebih telus.

Antara blogger yang terlibat dalam projek ini ialah BrandMalaysia.com, Minishorts, Kimberly Chun, Paul Tan, Shaolin Tiger, Pokku, Peter Tan dan Pak Idrus. Masing-masing diberikan topik yang biasa mereka tulis di dalam blog masing-masing. Antaranya ialah hal berkaitan sosio-ekonomi, gaya hidup remaja urban, wanita (babes), automotif, pengembaraan, pelancongan, pandangan dari seorang pesara, hal-ehwal orang kurang upaya dan bermacam-macam jenis isu lagi akan ditulis. Saya akan menulis tentang dunia hiburan yang lebih menjurus kepada soal Mawi iaitu idola Mack ! (ketawa)

Itulah kali pertama saya bertemu nama-nama selain Mack Zulkifli. Seperti biasa seorang introvert ini akan mengambil sikap berhati-hati untuk mula membiasakan diri berada di ruang mereka. Saya memerhatikan dan membaca setiap gerak-geri dan cuba mencari topik yang sesuai untuk tidak berasa terlalu asing. Jika anda bertanya kepada saya tentang projek ini tentunya saya merasa sungguh teruja untuk melihat hasilnya ! Kaedah perlaksanaannya akan saya ceritakan lebih lanjut apabila segala keputusan telah dibuat di peringkat yang lebih tinggi. Apa yang pasti, ia memang menarik !!

Permulaan pada satu pertemuan merupakan satu langkah kepada satu lagi jambatan persahabatan. I'm not so sure whether that Mat Salleh faham apa yang saya tulis.

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger