Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 17 May 2006

Pelajar Baru Akademi Fantasia 2006
Semuanya telah terjawab ! Inilah wajah-wajah yang bakal menghantui hidup anda sepanjang tiga bulan yang akan datang. Mereka telah terpilih untuk satu ujibakat terakhir di Konsert Prelude Akademi Fantasia pada hari Ahad, 28 Mei ini.

Anda berpeluang untuk mengundi pelajar pilihan anda. Seorang lelaki dan seorang perempuan yang mendapat undian paling tinggi yang tidak terpilih dalam pilihan juri akan bersama-sama menyertai Akademi Fantasia dengan pilihan juri.

Proses undian akan bermula selepas program Tirai Akademi Fantasia disiarkan iaitu pada hari Sabtu, 20 Mei ini.

Dalam perkembangan yang lain, walaupun berlakunya kebocoran maklumat pada pagi ini sebelum pengumuman dibuat, siapakah yang menjadi dalang akan pasti dikenalpasti kelak.

Adakah ini bermakna saya akan menulis tentang Akademi Fantasia musim ini ? Saya akan cuba untuk memberikan maklumat dari perspektif yang berbeza pada musim ini. Namun demikian, ruangan ini tidak akan ditutup tetapi kita masih boleh berkongsi pandangan dan buah fikiran agar program ini terus diminati.

Setelah berkampung bersama mereka selama hampir dua minggu, ada banyak cerita yang boleh dijadikan rencah untuk program Akademi Fantasia pada musim ini. Menyelidiki biodata mereka sahaja sudah bermacam-macam andaian dan pelbagai cerita yang boleh dikongsi bersama peminat AF. Kita sama-sama nantikan apakah program ini berjaya seperti tahun-tahun sebelumnya.

AMIRUL
Nama Penuh : Amirul Azwan b. Mohd Ghazali
Bangsa : Melanau
Umur : 18 tahun
Asal : Kuching Sarawak
Tarikh Lahir : 3 Julai 1988
Zodiak : Cancer
Tinggi : 176 cm
Berat : 56 kg
Deskripsi : Dikenali dengan imej hip-hop, seluar besar dan baju besar serta bertopi, jejaka comel keturunan kacukan Melanau dan Cina ini tahu apa yang beliau inginkan. Kecil bukan sebarang kecil, Amirul mahu membuktikannya di AF !
DIDDY
Nama Penuh : Syamsul Hirdy b. Muhid
Bangsa : Melayu
Umur : 21 tahun
Asal : Kuala Lumpur
Tarikh Lahir : 5 Oktober 1985
Zodiak : Libra
Tinggi : 183 cm
Berat : 63 kg
Deskripsi : Lahir dari keluarga berdarah seni, lulusan diploma pentadbiran perniagaan ini mengimpikan untuk mengecap kejayaan di AF. Masa santai dihabiskan dengan sesi karaoke bersama rakan dan keluarga. Jom menyanyi bersama Diddy di AF !
FAIZAL
Nama Penuh : Mohammad Faizal b. Ramly
Bangsa : Melayu
Umur : 22 tahun
Asal : Marang, Terengganu
Tarikh Lahir : 17 Ogos 1984
Zodiak : Leo
Tinggi : 157 cm
Berat : 64 kg
Deskripsi : Menjadikan Sudirman sebagai idolanya, anak jati Terengganu ini gigih membantu ibu saudaranya menguruskan kedai emas dan memiliki kilauan bakat besar yang bakal dipersembahkan serta bakal memukau dengan senyuman manis wajah tampannya. Terpukau bersama Faizal menyinar di AF !
HAIDER
Nama Penuh : Haider bin Arif
Bangsa : Melayu
Umur : 21 tahun
Asal : Kota Kinabalu, Sabah
Tarikh Lahir : 7 Mac 1985
Zodiak : Pieces
Tinggi : 167 cm
Berat : 73 kg
Deskripsi : Jejaka Sabah ini seorang yang pendiam dan pemalu. Mampukah anak sulung dari sebelas adik beradik ini mara meneruskan pengajian musim ini ? Mencipta kejayaan tersendiri bersama Haider di AF !
HAZAMA
Nama Penuh : Hazama b Ahmad Azmi
Bangsa : Melayu
Umur : 22 tahun
Asal : Kuala Lumpur
Tarikh Lahir : 28 November 1984
Zodiak : Sagittarius
Tinggi : 173 cm
Berat : 57 kg
Deskripsi : Senyuman manisnya memikat sehingga kita terlupa beliau sebenarnya seorang bintang rock klasik yang menggegarkan. Berbekalkan vokal yang mantap, garau serta gaya rocknya yang akan memukau anda ! Dengarkan rock gaya Hazama di AF !

HAZIQ
Nama Penuh : Hazwan Haziq bin Rosebi
Bangsa : Melayu
Umur : 18 tahun
Asal : Kluang, Johor
Tarikh Lahir : 7 Januari 1988
Zodiak : Capricorn
Tinggi : 179 cm
Berat : 60 kg
Deskripsi : Jejaka tinggi lampai ini meminati permainan kriket hinggalah mengikuti konsert live, anak jati Johor ini menggemari irama tradisional dan gilakan PS2 ! Sama-sama kita nikmati variasi muzik Haziq di AF !
JEFF
Nama Penuh : Jeffry Haikel b Muhammad Nasir
Bangsa : Melayu
Umur : 23 tahun
Asal : Subang Jaya, Selangor
Tarikh Lahir : 15 Januari 1983
Zodiak : Capricorn
Tinggi : 178 cm
Berat : 75 kg
Deskripsi : Peminat kereta lumba ini menggemari muzik jazz dan peminat setia MU. Seorang yang peramah dan apabila sudah semakin rapat dengannya, semuanya bola, bola, bola ! Kenali Jeff dengan lebih dekat di AF !
LOTTER
Nama Penuh : Lotter P.Edwin Edin
Bangsa : Kadazan
Umur : 23 tahun
Asal : Membakut, Sabah
Tarikh Lahir : 30 April 1982
Zodiak : Taurus
Tinggi : 157 cm
Berat : 50 kg
Deskripsi : Jejaka periang dan sentiasa ketawa ini ialah peminat Stephen Chow. Anak jati Membakut ini turut menyukai muzik rock alternatif dan memasak untuk keluarganya. Lotter bakal menyerlah di AF !
RICH
Nama Penuh : Richael L. Gimbang
Bangsa : Kadazandusun
Umur : 23 tahun
Asal : Penampang, Sabah
Tarikh Lahir : 29 Julai 1982
Zodiak : Leo
Tinggi : 164 cm
Berat : 56 kg
Deskripsi : Anak jati bangsa Kadazan Dusun ini merupakan seorang jurutera audio, peminat fiksyen sains dan kini menjuruskan dirinya ke arah genre rock ! Siap sedia untuk imaginasi Rich di AF !
SHAZ
Nama Penuh : Shazroul Fazlie Zahari
Bangsa : Melayu
Umur : 20 tahun
Asal : Kuala Lumpur
Tarikh Lahir : 11 September 1985
Zodiak : Virgo
Tinggi : 177 cm
Berat : 57 kg
Deskripsi : Anak manja yang ingin menjadi bintang ini bakal membawa 50 ekor ikan emas bakal mengiringinya ke puncak kegemilangan ! Berdansa bersama Shaz di AF !


FARHAN
Nama Penuh : Nur Farhan bt Azizan
Bangsa : Melayu
Umur : 22 tahun
Asal : Kuala Lumpur
Tarikh Lahir : 21 Ogos 1984
Zodiak : Leo
Tinggi : 163 cm
Berat : 55 kg
Deskripsi : Shirley Bassey, Chaka Khan dan Sheila Majid ialah idolanya. Dengan imej muzik klasik dan meminati muzik band, Farhan mahu membuatkan anda terpegun dengan kebolehan besarnya. Dengarkan Farhan dengan vokal husky di AF !
KAREN
Nama Penuh : Karen Tan Lee Suan
Bangsa : Cina
Umur : 21 tahun
Asal : Kota Bharu, Kelantan
Tarikh Lahir : 28 Ogos 1984
Zodiak : Virgo
Tinggi : 153 cm
Berat : 43 kg
Deskripsi : Mek Kelate kecil molek berbangsa Cina ini suka menari dan menggilai Coco Lee dan Fauziah Latiff. Selami personaliti Karen di AF !
LEEZ
Nama Penuh : Rosliza bt Rosli
Bangsa : Melayu
Umur : 19 tahun
Asal : Kuala Lumpur
Tarikh Lahir : 12 November 1987
Zodiak : Scorpio
Tinggi : 161 cm
Berat : 48 kg
Deskripsi : Selesa dengan t'shirt dan seluar jeans, gadis feminin ini memiliki vokal yang mampu membuatkan anda teruja. Dengan imej Lara Croft, Leez mahu menonjolkan bakat besarnya di AF !
LIYA
Nama Penuh : Lydia Iryani bt Mohamed Khairul
Bangsa : Melayu
Umur : 21 tahun
Asal : Bandar Baru Bangi, Selangor
Tarikh Lahir : 23 Mac 1985
Zodiak : Aries
Tinggi : 168 cm
Berat : 51 kg
Deskripsi : Anak tunggal dari keluarga kacukan ini sangat bijak dan gemar membantu menyelenggarakan binatang yang terbiar serta melakukan kerja-kerja amal. Menyanyi merupakan asset utamanya. Saksikan Liya di AF !
LYNN
Nama Penuh : Mazlinda bt Mat Khalil
Bangsa : Melayu
Umur : 24 tahun
Asal : Shah Alam, Selangor
Tarikh Lahir : 5 Ogos 1982
Zodiak : Leo
Tinggi : 158 cm
Berat : 47 kg
Deskripsi : Beliau membantu perniagaan andaman keluarganya dan tinggal bersama sembilan ekor kucing yang cantik-cantik. Menjahit adalah hobi waktu lapangnya. Jangan lupa untuk mendengar nyanyian Lynn di AF ! Anda pasti terpesona !
NORA
Nama Penuh : Nordawati bt Daud
Bangsa : Melayu
Umur : 20 tahun
Asal : Sandakan, Sabah
Tarikh Lahir : 12 Mei 1985
Zodiak : Taurus
Tinggi : 160 cm
Berat : 47 kg
Deskripsi : Gadis comel dari Sandakan ini boleh menyanyi dalam bahasa Tagalog dan bermain gitar, piano dan drum. Menggemari muzik R&B dan klasik dan saksikan Nora menyerlahkan bakatnya di AF !
SALIMA
Nama Penuh : Nor Salima bt Habibi
Bangsa : Melayu
Umur : 18 tahun
Asal : Ipoh, Perak
Tarikh Lahir : 1 Januari 1988
Zodiak : Capricorn
Tinggi : 165 cm
Berat : 54 kg
Deskripsi : Gadis bertudung manis ini terlalu manja dengan adik kecilnya. Seorang yang sangat peramah dan anda pasti terpukau dengan gaya bicaranya yang kental jiwa Arabnya. Selami diri Salima di AF !
TASHA
Nama Penuh : Natasha bt Nordin
Bangsa : Melayu
Umur : 24 tahun
Asal : Seremban, Negeri Sembilan
Tarikh Lahir : 18 Jun 1982
Zodiak : Gemini
Tinggi : 165 cm
Berat : 53 kg
Deskripsi : Model dan pelakon separuh masa ini merupakan peminat setia filem Titanic dan grup genius Dewa serta sukakan muzik ballroom. Selidiki keajaiban yang akan diberikan oleh Tasha di AF !

VELVET
Nama Penuh : Velvet Lawrence Aduk
Bangsa : Dusun
Umur : 19 tahun
Asal : Penampang, Sabah
Tarikh Lahir : 14 Februari 1987
Zodiak : Aquarius
Tinggi : 169 cm
Berat : 67 kg
Deskripsi : Bekerja sebagai tukang masak pada waktu siang dan menyanyi pada waktu malam, gadis gipsi ini menyukai gaya nyanyian Nora. Sentiasa mengutamakan keluarga dan terokai warna diri Velvet di AF !

ZILA
Nama Penuh : Nur Azilah bt Seeron
Bangsa : Melayu
Umur : 18 tahun
Asal : Jempol, Negeri Sembilan
Tarikh Lahir : 17 November 1988
Zodiak : Scorpio
Tinggi : 152 cm
Berat : 47 kg
Deskripsi : Anak penoreh getah dari Jempol, Negeri Sembilan ini menggemari muzik dangdut dan terpengaruh dengan keseksian Inul ! Zila mahu membuktikan kepelbagaian bakatnya yang tersendiri dan jangan lupa dengan dangdut versi Zila di AF !

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger