Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 01 June 2006

Diari Akademi Fantasia 01 07 & 08

1. Bila tengok Kelas Drama Umi Fauziah, teringat pula zaman main game The Sims. Gaya percakapan mereka sama. Siapa yang tidak pernah main game The Sims, baik main sekarang. Seronok dengar gaya percakapan mereka.

2. Nampaknya pelajar perempuan lebih mudah menghafal lirik berbanding pelajar lelaki. Dengan selambanya Rich, Amirul dan Diddy menghentam sajalah lirik-lirik dan buat lirik sendiri. Lagu P.Ramlee pulak tu. Faizal pula menghadapi masalah keras badan yang terlampau. Goyang sikit-sikit saja.

3. Nampak cuak juga antara pelajar lelaki bila lirik mereka diambil. Muka Faizal macam muka nak pukul orang pandang muka Encik Jamal, Penasihat Residen.

4. Perasan tak bila sesi berborak antara pelajar, mata Farhan terpandang-pandang kamera. Semacam sudah bersiap sedia menantikan kamera.

5. Faizal demam dan Diddy pula sakit kaki. Wah ! Macam berpakat pula ! Apa pula yang akan jadi esok ya ? Jangan lupa tengok Diari tengahari esok.

6. Saya melihat sesuatu yang menarik dalam Diari apabila ada Faizal. Lebih-lebih lagi bila Faizal bercakap. Sesuatu yang menguja untuk membuatkan saya menonton. Telo Terengganu semacam ada tarikan yang kuat. Entah mengapa ! Bila Faizal berbual dengan Dr.Fazley mahu pun Pengetua terasa macam sedang berada di perkampungan nelayan daerah Marang Terengganu. Terlalu asli Terengganunya.

7. Zila bersedih kerana teringatkan kisah keluarganya yang berpisah. Macam cerita keluarga Kaer pula.

8. Bila setiap pelajar harus memperkenalkan diri mereka dengan menggunakan gaya bahasa zaman 50an, saya merasakan ia terlalu dibuat-buat. Bunyi kartun pun ada. Bunyi doraemon pun ada. Mungkin mereka tidak terlalu terdedah dengan filem P.Ramlee dan menjadikan ianya seperti agak janggal apabila ia dituturkan sedemikian rupa.

9. Saya bersetuju dengan Cikgu Syafi yang Zila seorang yang lemah. Jelas persembahan vokalnya seperti tiada energy langsung. Zila ada vokal yang baik tetapi kelemahan dalam dirinya menjadikan persembahannya lesu. Nasihat yang sama pernah saya berikan kepada Zila, beliau harus lebih membawakan dirinya ke hadapan berbanding pelajar lain. Serlahkan diri beliau. Ada vokal, tetapi menyorok di belakang. Harap persembahan konsert nanti Zila menyerlah.

10. Gaya Pengetua yang sangat sempoi ! Dengan gitar beliau bertemu pelajar-pelajarnya.
Pada saya setelah 4 hari bersama Diari, saya melihat warna dalam diri Faizal, Lotter, Velvet dan Diddy. Itu sahaja karekter yang boleh saya terima setakat ini.

11. Kandungan Housecam Akademi AFXtra sudah dikemaskinikan. Masih tidak banyak video yang sudah dimasukkan. Masih dalam proses suntingan.

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger