Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 05 June 2006

Diari Akademi Fantasia 02 01 & 02

Klik untuk meninjau Kediaman Pelajar dan Akademi Fantasia

Akademi Fantasia dan Kediaman Pelajar pada musim ini agak berbeza. Jika musim-musim yang sebelumnya mereka ditempatkan di beberapa buah banglo yang diubahsuai, pada musim ini mereka ditempatkan di sebuah gudang yang diubahsuai terletak di sebuah kawasan perindustrian pinggiran Shah Alam.

Bercakap tentang perkara baru dalam AF4, surat wasiat yang pernah dibuat sama seperti musim kedua dan ketiga ditiadakan pada musim ini. Pada musim ini, pelajar yang tersingkir akan dikuarantinkan di dalam satu bilik sejurus selepas tersingkir dan kemudian akan merakamkan audio ucapan selamat tinggalnya kepada setiap pelajar yang tinggal. Berbeza pada musim-musim lepas bila mana kandungan surat wasiat tidak begitu menyentuh hati apabila mereka sendiri tidak tahu siapa yang akan tersingkir. Emosi pelajar yang tinggal pasti akan terganggu dengan permainan ini lebih-lebih lagi mendengar rakaman audio yang dibuat dalam keadaan teresak-esak.

Kepada peminat-peminat Fabulous Faizal, anda harus terus mengundi dari sekarang kerana konsert pada minggu ini akan berlangsung pada hari Ahad. Banyak masa untuk anda mengundi. Jika anda fikirkan Faizal berbakat, peminat-peminat Faizal dari Pantai Timur juga seharusnya mengatur strategi dari sekarang dan tidak menunggu hingga saat-saat akhir. Hari Ahad adalah hari bekerja untuk rakyat Terengganu dan Kelantan. Oleh itu, anda harus mengundi dari sekarang. Kepada peminat Faizal yang berada di kawasan-kawasan lain juga harus mengatur strategi untuk mengukuhkan kedudukan Faizal. Perbezaan undi adalah agak dekat dan perbezaan 1% tidak seharusnya dianggap ringan.

Lagu Minggu Ini :
Amirul : Fiona (4U2C)
Diddy : Lonely No More (Rob Thomas)
Faizal : Semalam Yang Hangat (Wings)
Haziq : Kian (Mawi)
Lotter : Ibu Kota Cinta (Def Gab C)
Rich : Dendang Remaja (A.Romzi)
Farhan : Sayang Di Sayang (Kartina Dahari)
Karen : Kerna Terpaksa (Francessca Peter)
Salima : Kush Yon Aur Gham (Udit Narayan & Anuradha Paudwal)
Velvet : Langit Ke Tujuh (Sharifah Zarina)
Zila : Jika Kau Kekasih (Linda Nanuwil)

Rata-rata kebanyakan pelajar mendapat lagu yang kena dengan keupayaan vokal mereka. Yang paling kena tentulah Lotter dengan lagu Ibu Kota Cinta, Farhan (Sayang Di Sayang) yang bakal memberikan persembahan sehebat Kartina Dahari, Julie Sudiro atau Ning Baizura. Lagu Kian untuk Haziq memang ditunggu-tunggu. Bukannya apa, sekadar mahu melihat apakah ada artis/bintang/pelajar lain yang mampu membawakan lagu yang dikatakan kisah percintaannya dengan Ina itu. Ada variasi pada lagu minggu ini walaupun kebanyakannya lagu-lagu lama tetapi itu yang bagus kerana setidak-tidaknya generasi baru disemai kembali dengan lagu-lagu lama. Lagu Fiona contohnya, saya sendiri tidak menyangka yang lagu tersebut akan dipilih untuk konsert mingguan. Persembahan yang membuatkan saya tertunggu-tunggu ialah Lotter (Ibu Kota Cinta), Farhan (Sayang Di Sayang), Faizal (Semalam Yang Hangat) dan Haziq (Kian).

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger