Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 31 July 2006

Diari Akademi Fantasia 10 01 & 02

Apa yang menarik ? Tiada yang menarik kecuali majlis sambutan Hari Lahir Rich yang dilangsungkan dalam Akademi. Rich duduk di Bilik Aktifkan. Lima finalis diletakkan dalam Bilik Vokal. Dinding kaca memisahkan mereka. Macam dalam Penjara Kajang. Kenapa saja sambut lambat Hari Lahir Rich dan tidak diumumkan sewaktu Konsert AFMASUK ? Apa beza Rich dengan Tasha ? Memang banyak bezanya. Rich masih pelajar AF walaupun pelajar AFMASUK dan Tasha hanya pelajar PRELUDE. Kalau dinilai berdasarkan darjat, lagi tinggi darjat Rich. Sambutan di Akademi pun sudah cukup baik sebenarnya.

Lagu Tugasan Konsert Akhir
Lotter
In The End - Linkin' Park
Belum diumumkan.
Dapat lagu rancak yang pasti menggamatkan. Macam lagu rock yang pernah Amylea bawa masa Konsert Akhir. Kalau kena gaya, kualiti vokal memang pengundi akan ketepikan dan terus mengundi. Silap-silap boleh jadi Juara.

Faizal
Hujan - Sudirman Hj Arshad
Lihatlah - M.Nasir/Loloq
Faizal dapat lagu berentak perlahan. Lagu Hujan kalau dapat dibawakan dengan penuh perasaan, pastinya makcik-makcik dan anak-anak makcik akan mengundinya.

Farhan
Spain - Al-Jarreau
Aku Sahaja Yang Tahu - Ajai/Ajai
Berapa ramai orang Malaysia yang boleh menghargai muzik Al-Jarreau ? Lebih-lebih lagi peminat Akademi Fantasia. Mereka belum didedahkan dengan muzik sebegitu.

Haziq
Cubit-Cubit Sayang - Datuk M.Daud Kilau
Gurindam Anak Muda - Ramli Sarip/Ramli Sarip
Lagu Gurindam Anak Muda terlalu berbunyi lagu Kawan oleh Ruhil Amani. Tidak dinafikan, melodinya agak sedap dan bersesuaian dengan Haziq.

Velvet
Rembulan - Kris Dayanti
Simfoni Janji - Sharon Paul/Fedtri Yahya
Saya menunggu persembahan lagu Sinfoni Janji. Sudah dengar sebahagian daripada lagu tersebut. Memang indah melodinya.

Puas ?
Best pulak bila dapat teguran ikhlas yang berani beri depan-depan macam tu. Ada pula yang suka beri teguran tidak ikhlas macam di sekeliling. Makin banyak berbual dengan kawan, makin banyak pula cerita-cerita mengarut yang didengar. Terpulang kepada kalian untuk menelannya bulat-bulat atau meludahkannya kembali kepada muka penglipurlara tersebut.

Kudaku lari gagah berahi. hahahaha. Macam boleh tahu saja apa yang ada dalam fikiran Faizal sekarang. Kawal sikit ! (hahahahahaha)

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger