Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 30 August 2006

Inikah Inovasi Mawi ?

Itukah Mawi yang anda kenal dalam Akademi Fantasia ? Itukah Juara Akademi Fantasia 3 ? Wajah kosong Mawi sewaktu dalam Akademi Fantasia hilang sewaktu diwawancara Aznil. Wajah tunduk tanpa arah sewaktu dimarah M.Nasir tidak kelihatan pada malam itu. Wajah kosong rendah diri juga hilang entah ke mana. Kegelisahannya berdiri menanti Ina menggambarkan sesuatu. Kecelaruan jari-jarinya memegang pembesar suara memang meresahkan jiwa. Tapi itulah Mawi sekarang. Itulah keputusan pengamatan saya. Pengamatan anda mungkin berbeza. Apa yang terjadi sejurus selepas Siaran Langsung tersebut ? Macam-macam ada.

Ini sebenarnya baru permulaan. Mawi dan Ina hanyalah permulaan kepada sebuah inovasi dalam bidang penyiaran. Mana tahu selepas ini, Pak Lah pula muncul di RTM 1 dan Tun Mahathir di Astro. Mungkin juga Datuk Sharifah Aini dan Siti Nurhaliza di stesen yang berbeza. Rita Rudaini dan Lisdawati pun boleh juga menggunakan peluang ini. Atau dengan kata lain, sesiapa yang bergaduh boleh menggunakan platform ini untuk menjelaskan sesuatu. Saya pun boleh pakai juga kalau silap-silap haribulan. (hahahaha) Tujuannya hanya satu iaitu menerangkan perkara sebenar kepada rakyat dengan menerbitkan program-program yang mampu menyuntik minda penonton. Isu Mawi dan Ina adalah isu kecil yang tidak sedikit pun mengubah kehidupan saya. Isu seperti Pak Lah vs Mahathir tentu merupakan isu besar negara yang wajar untuk diperjelaskan kepada rakyat. Apakah punca di sebalik kemelut itu. Itu yang kita mahu tahu.

Untuk pembaca, kita tengok perenggan mana yang akan dibincangkan oleh anda. Adakah perenggan pertama atau perenggan kedua ? Adakah berbicara tentang Mawi atau Inovasi Penyiaran ?

Keputusan Rating
Utusan Malaysia : Siti-Datuk K: 6.3 juta; Mawi-Ina: 4.8 juta
The Star : The ratings are in: Siti 6.3 million, Mawi 4.7 million
NST : Siti's wedding do a bigger draw
MStar Online : Rating Siti-Datuk K mendahului Mawi-Ina
Berita Harian : Majlis Siti atasi program Mawi... Ina

Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan Malaysia yang ke 49 !

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger