Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 13 September 2006


Konsert Nur, Istana Budaya

Konsert Nur merupakan persembahan yang menggabung muzik tradisional dan moden, dalam usaha untuk menyanjung nilai-nilai positif Islam, sejajar dengan konsep Islam Hadhari.

Konsert ini turut mempersembahkan satu koleksi pilihan kerohanian muzik dalam pujian ke atas Allah dan akan dipersembahkan dengan alat-alat muzik Malaysia, Indonesia dan Timur Tengah.

Tampil menjayakan persembahan barisan artis-artis seperti Mawi (artis undangan pada Sep 16), Ramli Sarip (artis undangan pada Sep 17), Raihan, Aishah, Nash, Khir Rahman dan ramai lagi ! Hasil daripada persembahan ini akan didermakan ke Kebajikan Persatuan Anak Yatim Malaysia (PEYATIM) dan disalurkan untuk tabung pendidikan mereka.

Para peminat Mawi memang sewajarnya menonton persembahan sebegini. Duit-duit yang dihabiskan untuk SMS kemenangan Mawi untuk pelbagai anugerah sepanjang tahun bolehlah pula didermakan kepada persembahan mulia ini pula. Apa salahnya berkongsi kegembiraan dengan anak-anak yatim yang tidak pernah mengenal apa itu jutawan dan yang amat memerlukannya. Mereka memerlukan dana untuk tabung pendidikan mereka pula. Bukankah lebih berkat membantu anak-anak yatim sempena kehadiran bulan Ramadhan ?

Persembahan akan dibahagikan kepada tiga segmen. Segmen pertama akan diperdengarkan suara kerohanian Melayu yang begitu kaya dengan nada dan keasliannya, hasil dari bunyi-bunyian peralatan muzik tradisional Melayu yang digabungkan dengan peralatan moden seperti biola, violin, celo dan sebagainya untuk menghasilkan nada dan irama Melayu. Segmen ini turut mengajak penonton untuk menghayati keaslian alunan nada dan irama Melayu yang asli. Segmen kedua akan memperdengarkan gabungan suara, irama dan nada yang dihasilkan daripada alat-alat muzik tradisional, iaitu antara muzik Indonesia dan Timur Tengah. Melalui segmen ini, penonton dibawa untuk menghayati serta membandingkan perbezaan antara muzik kedua-dua negara tersebut. Manakala dalam segmen ketiga, ketiga-tiga suara, nada dan irama akan digabungkan bagi memperlihatkan betapa indahnya irama yang terhasil apabila ianya digabungkan bagi menghasilkan satu gabungan suara, nada dan irama kerohanian yang bakal menyentuh hati dan perasaan, hasil daripada gabungan mantap yang turut diiringi secara simfoni orkestra.

Jangan ketinggalan !

Tarikh : 16 & 17 September
Tempat : Istana Budaya, Kuala Lumpur
Penampilan Khas : 16 Sept (Mawi) & 17 Sept (Ramli Sarip)
Tiket : www.ticket2u.biz

Ejen 016

Image Hosted by ImageShack.us

Kata Alia, masa dulu bekas teman lelakinya OK. Tidak seperti sekarang. Mulutnya semakin busuk. Itulah sebab dia meninggalkannya. Mulut busuk berbau longkang itu memang patut ditinggalkan, kata Saiful Apek Ejen 016. Kelucuan si mulut busuk itu dapat ditonton dalam Ejen 016 semalam. Kepala saya terbayang dan melayang terbang mengikut imaginasi. Amber Chia muncul sebagai cameo untuk satu adegan klip video.

Kalau ada sesiapa yang belum berpeluang untuk menonton Ejen 016, penerbit drama komedi bersiri tersebut ialah DiGi. Mereka bertanggungjawab untuk menaja Anugerah ERA 06. Kalau ada yang terlupa mereka juga menaja Filem Terbaik FFM19, Gubra dan saingan terdekat Gubra iaitu Pontianak Harum Sundal Malam 2. DiGi memang terkenal membantu produk-produk berkualiti untuk industri muzik, filem dan drama tempatan.

Gold Rains and Hailstones


Pentas 1, KLPAC
7-17 September 2006
Production blog
M92/ RM72/ RM52

Gadis Jalan Burmah
Stor Teater DBP
12-23 September 2006
RM22/ RM17 (Pelajar)/ RM15 (Malam Preview)

Ziarah di Astro RIA
Tarikh siaran : sepanjang bulan Ramadhan
Masa siaran : akan diberitahu kelak

Mulai bulan Ramadhan yang akan menjelma tidak lama lagi, saya akan cuba meluangkan masa saya dengan mengembara bersama Wan Kamaruddin dan Dang Suria ke negara-negara Islam seperti Afghanistan, Pakistan, Palestine, Jordan, Syria, Uzbekistan, Kyrgistan dan Indonesia untuk melihat kesan-kesan tinggalan keganasan perang oleh kuasa-kuasa besar Barat. Saya sudah menonton DVD 5 episod Ziarah dan teruja untuk menonton episod yang seterusnya. Ulasan lanjut berkenaan program ini akan dipaparkan di sini minggu hadapan.

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger