Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 08 October 2006

Robots : Star Movies (Ch 42, 29 Oktober, 10 malam)

Image Hosted by ImageShack.us

nota sultanmuzaffar : Sebagai teaser filem Robots yang akan ditayangkan di Star Movies (Ch 42) bukan sebarang filem. Buat pertama kalinya, Astro menyediakan sebuah filem untuk tontonan keluarga dalam dua bahasa iaitu Bahasa Inggeris dan Bahasa Melayu. Antara pelakon yang terbabit dalam alihsuara ialah Aznil Hj Nawawi, AC Mizal, Sazzy Falak, Aziz Sattar, Rostam ERA, Elliza, S Azli dan ramai lagi bintang AF yang terlibat. Ada yang jadi peti surat, pembesar suara, pili bomba, tiang lampu dan juga tong sampah. Milik siapa suara-suara tersebut akan dikemaskinikan menjelang malam.

Image Hosted by ImageShack.us

Filem ini akan ditayangkan bersempena dengan musim raya tahun ini. Jadi tidak salah sekiranya filem yang menarik ini dialihsuara ke Bahasa Melayu bersesuaian dengan mood perayaan yang disambut pada waktu tersebut.

Image Hosted by ImageShack.us

Antara watak-watak lucu dan manja yang akan menghiburkan anda terdiri dari Rodney (Aznil Nawawi), Fender (AC Mizal), Cappy (Sazzy Falak), Bigweld (Aziz Sattar), Piper Pinwheeler (Elliza), Aunt Fanny (Shahila Harun Shah), Lug (Dean KOSMO) dan ramai lagi. Ada di antara bintang AF yang pegang banyak watak kecil.

Image Hosted by ImageShack.us

Hazama : Elevator Executive #2, Executives, Guy In Conga Line, Kitchen Worker 2, Male Executives, Outmode Crowd, Salesman, Several Ball Guests, Several Bots, Train Conductor, Vacuum Nosed Robot dan Water Cooler Executives.
Felix : Fire Hydrant
Lotter : Mailbox, Mr Nuts
Diddy : Male Bot, Male Executives, Man In Crowd, Executive, Outmode Crowd, Passing Businessman, dan Riot Bot
Faizal : Trash Can dan Truck Driver
Yazer : Wrestling Announcer

Itu antara watak-watak yang ada. Ada banyak lagi.

Image Hosted by ImageShack.us

Dalam perkembangan tugas, minggu lepas saya telah siapkan satu analisis tentang psikografik penduduk Malaysia berpandukan Media Atlas 2006 yang disiapkan oleh Synovate. Memang mencabar bila diberikan tugas untuk menganalisa data yang ada. Sebagai asas, saya mengkaji apa yang penonton Melayu baca, tonton, dengar dan buat sepanjang hari pada setiap jam. Semua data dah ada, cuma tinggal analisa sahaja. Jangan terkejut kalau majalah yang paling suka dibaca oleh orang Melayu ialah Mastika. Saya tidak terkejut sekiranya orang Melayu suka baca Harian Metro kerana pengedaran akhbar tersebut memang tinggi dan stesen radio yang paling suka didengar oleh orang Melayu ialah ERA. Ianya memang kenyataan.

Satu perkara yang paling menarik bila klasifikasi penduduk Malaysia dibahagikan kepada 8 kategori, seperti yang dikaji oleh Synovate. Kategorinya ialah The Achievers, The Me Generation, The Modern Aspirational, Mrs Bliss, Golden Oldies, Pakcik & Makcik, Grass Roots dan The Mawi's ! Saya tidak mahu cerita lebih lanjut tentang kategori lain, tapi saya akan cerita lebih lanjut apa yang telah diperolehi melalui kajian dan soalselidik Synovate untuk kategori The Mawi's. Tentu ada yang menarik.

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger