Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 07 November 2006

Bangga Dan Syukur

DARJAH KEBESARAN MAHKOTA PAHANG YANG AMAT MULIA - PERINGKAT KEDUA DARJAH INDERA MAHKOTA PAHANG (DIMP)

Tengku Zubir Tengku Datuk Ubaidillah, Md Hamdan Sudin, Wan Rosdy Wan Ismail, Mohamad Shahrum Osman, Thomas George a/l M S George, Alihan A. Hamid, Ahmad Kabit, Fatimah Md Deni, Rafek Reshidullah, Datuk Zamani Md. Noor, Mariani Mohammad, Puteh Kamariah Mohamad, Adilah Shek Omar, Abd Jabar Che Nai, Abu Bakar Abdullah, Noharuddin Nordin, Dr Hasan Abdul Rahman, Norliza Rofli, Zainon Ahmad, Zulkifly Abu Bakar, Reezal Merican Naina Merican, Datuk Nam Marthinin, Fathul Razi Bakri, Hamizan Mohd Inzan, Abdul Hadi Othman, Datin Asiah Marzuki, Zulkifli Omar, Zakaria Man, Brigedier Jeneral Dahari Hussin, Sauffe Afandi Mohamad, Mohamad Noor Abdul Rani, Mejar Jeneral Datuk Md Ismail Ahmad Khan, Brigedier Jeneral Datuk Abdul Hadi Abdul Khatab, Brigadier Jeneral Ackbal Abdul Samad, SAC 1 Mohd. Mokhtar Mohd. Shariff, SAC 1 Ibrahim Manas, Zakaria Sulong, Hasnudin Hamzah, Abdul Malek Abdul Aziz, Mohd Arshad Manzoor Hussain, Adnan Othman, Nottath Premchandran a/l Parakkat Subramania Menon, Profesor Dr Shaharuddin Ahmad, Profesor Dr Hussein Ahmad, Muhamad Noor Yacob, Abdul Karim Mohd Hanapiah, Mohamed Adnan Mohamed Ariffin, Mardina Alwi, Datin Siti Nurhaliza Tarudin, Cheim Dau Meng, Gopikrishnan a/l N. S Menon, Shamsuar Mahmood, Bernard Jayachandran, Dayang Fatimah Tom Abang Saufi, Mohd Shukri Hussin, Nizal Mohd Taib, Wan Kamarudin Wan Muda, Azmi Mohd Esa, Lim Ah Lai, Ab Manaf Abdullah, Zainuddin Juma'at, Mohamed Mokhtar Nadzri, Rama Das Nair, Siew Mun Chuang, Nik Faizah Mustapha, Mohammad Hakim Low Abdullah, Halimah Salleh, Che Jamil Ahmad, Ibrahim Md. Isa, Mahayuddin Mahmud, Rusmani Muhamad, Bakaruddin Othman, Datuk Ishak Mohamed, Raja Azahar Raja Abdul Manap, Salleh Abd Wahid, Abdul Abas Abdul Rahman, Dr. Ali Hamsa, Luey Puteh, Azhar Abu Bakar...


Rupanya bukan hanya Siti Nurhaliza sahaja yang dikurniakan Dato' dari Sultan Pahang. Adalah tidak manis pula jika diva paling popular itu mendapat anugerah yang sama saya telah memberikan satu entri khas, tetapi tidak untuk darah daging sendiri. Antara nama yang tersenarai di atas turut ada nama bapa saudara saya. Beliau juga dianugerahkan anugerah yang sama. Tahniah Pak Teh !

Bercerita tentang Rumah Terbuka yang berlangsung pada hari sabtu lepas semuanya berjalan dengan lancar walaupun saya terdetik rasa sedikit terkilan. Memang tidak menang tangan melayan lebih 300 tetamu yang hadir. Namun demikian bila terbit rasa terkilan itu di dalam hati, cepat-cepat saya segera mengingatkan diri saya untuk merasa sedikit berbangga kerana sekurang-kurangnya tidak terbit sifat diktator dalam diri terhadap kawan sendiri, lebih-lebih lagi rakan serumah saya. Ia sudah cukup menjadi bukti yang nilai kematangan seseorang bukan dikira berdasarkan kepetahan seseorang berkata-kata tetapi melalui akal waras dan pekerti yang dimilikinya.

Esplanade Experience !!! Puteri Gunung Ledang The Musical yang bakal dipentaskan di Esplanade Singapura pada 24 hingga 26 November telah menambah satu lagi pementasan iaitu pada 25 November jam 2.30 petang. Bagi penonton yang belum mendapatkan tiket, bolehlah mendapatkannya segera kerana 70% dari tiket yang telah mula dijual untuk pementasan tambahan telah habis dijual. Macam goreng pisang panas !

Malang sekali, saya membuat keputusan untuk tidak sama-sama ke Singapura setelah perbincangan lanjut semalam di Filem Negara, tempat latihan pementasan tersebut. Ini adalah kerana Astro akan melancarkan sebuah program baru pada bulan Disember. Adalah tidak manis sekiranya saya lebih mengutamakan kerja-kerja luar. Ini tidak bermakna saya tidak terlibat dengan laman internet pementasan tersebut. Saya masih terlibat cuma akan berada di Kuala Lumpur untuk mengemaskinikan laman web tersebut. Perbincangan semalam banyak tertumpu kepada proses untuk melancarkan lagi kerja-kerja saya di Kuala Lumpur. Jika kena gaya dan perancangan yang teliti, pasti semuanya berjalan dengan lancar. Cuma berharap masalah talian Streamyx yang sedang dihadapi oleh kawasan sekitarnya akan dapat diselesaikan secepat mungkin.

Memandangkan tugas bersama program baru di Astro adalah satu bidang tugas yang pertama kali diwujudkan dalam Saluran RIA dan saya menjadi perintis kepada bidang tersebut, maka tumpuan yang lebih perlu diberikan. Sedikit terkilan tetapi saya harus berbangga. Memang satu tanggungjawab yang berat tetapi saya harus melihat sesuatu yang positif pasti muncul kelak. Sebagai perintis tentunya peluang lebih terbuka luas buat saya sekiranya saya yakin dengan kebolehan yang ada dan melakukan yang terbaik. Saya merasa lebih yakin bila dikelilingi oleh rakan-rakan dari Astro yang banyak membantu dan menyokong apa yang saya lakukan.

Kepada peminat kereta yang diubahsuai, jangan ketinggalan untuk merasai debaran dan gegaran X Tune di Astro RIA Disember ini.

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger