Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 12 November 2006

Cinta

Peluang tidak selalu menjengah ke jendela realiti. Bila ia datang menghampiri, kita harus berusaha gigih untuk memastikan yang peluang itu tidak disia-siakan malah mempergunakan peluang tersebut sepenuhnya. Dalam proses menjayakan dan merealisasikan peluang tersebut, sudah pasti ada halangan atau rintangan atau komen atau mungkin juga kritikan, tetapi itulah garam yang akan mematangkan kita untuk menempuh hari-hari depan dengan lebih waras dan matang. Selepas ini saya akan lebih berhati-hati melangkah ke hadapan.

Ini bukan soal Cinta yang telah saya tonton Jumaat lepas. Tetapi sekadar sedikit gangguan yang berlaku sewaktu menonton filem tersebut. Bukan pada filem tersebut tetapi gangguan dari luar sewaktu menonton filem tersebut. Rata-rata kawan-kawan wartawan yang saya temui sewaktu majlis hari lahir Aznil telah bercerita yang baik-baik sahaja tentang filem ini.

Sementara itu, Kelab Sahabat M.Nasir akan mengadakan satu majlis hari raya seperti berikut:-

Tarikh : 19 November 2006 (Ahad)
Masa : 2.00 - 6.00 petang
Tempat : Restoran Bora Ombak, Ampang
Bayaran : RM38 seorang (dewasa) dan RM19 seorang (kanak-kanak)
Makanan : Jamuan Teh (Hi-Tea)
Pakaian : Hari Raya

Menurut mereka, pelbagai aturcara menarik bakal disediakan untuk para tetamu yang akan mengejutkan mereka. Apalah agaknya acara yang telah dirancang oleh mereka. Saya sendiri pun tidak tahu. Mereka memerlukan kerjasama para tetamu agar dapat membawa bersama kuih-kuih raya secara `potluck' tanpa ada rasa cerewet kuih apa yang dibawa tetamu dan kuih yang paling unik dan paling sedap bakal memenangi hadiah. Selain daripada itu, para tetamu yang tentunya peminat fanatik M.Nasir tentulah mempunyai barang-barang nostalgik yang berkaitan Sifu M.Nasir juga boleh membawanya untuk memenangi hadiah yang akan diberikan pada hari tersebut.

Sayangnya, kehadiran adalah melalui pengenalan kad keahlian Kelab Sahabat. Oleh itu, jangan lupa untuk membawa kad anda bersama. Tempat adalah TERHAD. Ambillah peluang ini untuk beramah mesra antara para sahabat, bersama M.Nasir dan juga artis-artis Luncai Emas seperti Spider, Quest, Azfar (OIAM), Yazer dan Idayu. Untuk mengetahui lebih lanjut tentang majlis tersebut, anda bolehlah menghubungi Cik Ain di talian 03-61561357 atau 012-6173351.

Mengimbas kembali apa yang berlaku pada minggu lepas, hari Khamis. Memang memenatkan. Hari itu sahaja ada empat majlis yang perlu dihadiri. Bermula dengan Rumah Terbuka Azwan Ali untuk kakitangan Astro, kali pertama saya ke sana. Ada kejadian lucu berlaku di sana. Sewaktu beberapa orang-orang besar di meja makan mereka berbual dan antara topik yang utama mereka bercerita adalah tentang senyum. Orang yang kenal saya secara peribadi tentunya tidak merasakan senyum itu sesuatu yang lumrah pada diri saya. Memang sedikit sukar untuk diterima tetapi saya akan cuba untuk memurahkan senyuman. Itu pun kalau perlu. Selesai di rumah Azwan, ada satu program baru di Astro akan dilancarkan iaitu Awie Records di FINAS. Memang kepenatan dan saya mengambil keputusan untuk tidak hadir ke Rumah Terbuka Utusan. Memang dah flat habis ! Saya perlu berehat sebentar untuk acara malam nanti. Majlis sambutan hari lahir Aznil Nawawi yang diraikan oleh kakitangan Astro di PNB Darby Park. Ramai juga yang hadir termasuklah tenaga produksi Macam Macam Aznil serta kawan-kawan wartawan. Penat juga melayan mereka. Hingga jam 1 pagi baru selesai majlis tersebut. Selesai di restoran, dibawa pula ke Suite penginapan Aznil. Bercerita lagi. Cerita di bilik lebih seronok dari cerita di restoran. Cerita di bilik ialah cerita off the record.

Hari Jumaat adalah hari seram sejuk dilanda demam. Malam itu saya menonton filem Cinta dalam keadaan demam. Nantikan sahaja ulasan lanjut dari saya tentang filem Cinta. Walaupun tajuknya Cinta, tetapi ia bukan berkenaan Cinta dan ia akan menyusul tidak lama lagi.

Esok, hari yang panjang lagi akan menjelma...Apa lagi agaknya...

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger