Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 09 November 2006

Separuh Akhir Juara Lagu 21

Balada
Adibah Noor – Terlalu Istimewa

Sarah – Bersamamu
Mawi - Kian
Misha – Ku Seru
Adam - Jatuh
Awie - Iris
Amy Search – Suralaya Dalam D Major
Nora – Secebis Harapan
Liza Hanim – Merawat Luka Terpendam
Hazami – Mungkir Bahagia

Pop Rock
M/Nasir/Mawi – Lagu Cinta Lagu Jiwa
M.Nasir – Juwita Citra Terindah
Nurul/Ajai – Serasi Bersama
Ruffedge - Lemas
Pretty Ugly – Diari Seorang Lelaki
Ruffedge – Da Bomb
Elyana – Tak Tercapai Akalmu
Amy Mastura – Bukakanlah Pintu
Sarah/Zahid – Menari Denganku
Nikki/Zahid - Caramu

Etnik Kreatif
Misha – Nafas Cahaya
Noraniza Idris/Liza Hanim – Racau Sang Khalifah
Zahid – Warkah Buat Laila
Syura – Candak
Saiful – Cinta Luhur
Adibah Noor/Senario – Zapin Cinta SMS
Nas Adila – Celik Celik
Bob/Aspalela Abdullah – Hantaran Hati
Ramlah Ram - Maharaja
Natasya – Zapin Bahari

Terima kasih kepada Spy TV3 yang telah menghantar SMS tentang pencalonan tersebut. Cuma saya perlu berusaha gigih sedikit untuk mencari tajuk-tajuk lagu yang tercalon. Mungkin akan ada yang tersilap kerana main teka-teka. Sidang akhbar berkenaan pencalonan Separuh Akhir Juara Lagu 21 akan diadakan esok. Masih dikemaskinikan kalau-kalau ada yang tersilap. Telah dikemaskinikan jam 4.30 petang.

Bila dah lengkap semuanya, maka saya pun buat pilihan saya sendiri. Yang diboldkan adalah pilihan saya untuk meneruskan kemaraan mereka di Anugerah Juara Lagu 21. Tapi saya akan dengar lagi lagu-lagu tersebut, mana tahu ada pilihan lain yang lebih bagus.

Malaysia makin maju. Kalau sebelum ini bila terpampang di dada akhbar tentang kes pembunuhan, cukup sekadar mangsa dibunuh. Baik ditetak, atau ditikam, atau pun ditembak. Paling tragis pun tentulah kes pembunuhan yang melibatkan seorang ADUN bila mana mayatnya dikerat 18 bahagian. Kini sedang kecoh satu Malaysia tentang pembunuhan seorang warganegara Mongolia yang bukan sahaja telah ditembak tetapi juga telah diletupkan. Perghh ! Macam kat US pulak. Kalau di negara Barat boleh berlaku semua itu, kini di Malaysia juga punya kemungkinan tersebut. Stor penyimpanan senjata atau bahan letupan boleh senang dicerobohi jika mempunyai kuasa. Dan itulah yang dilakukan oleh mereka yang mempunyai kuasa.

Mungkinkah ini semua permainan politik untuk merosakkan imej Timbalan Perdana Menteri ? Atau mungkin juga ada yang berhajat untuk melonjak dengan segera ke kedudukan tersebut. Fantasi saya mula melayang setelah selesai membaca sebuah buku politik yang telah diterbitkan oleh Malaysia Today.net. Perbualan kosong di JP tentang komplot tersebut dan ianya tidak mustahil kerana 8 tahun yang lalu konspirasi jatuh menjatuhkan ini pernah berlaku.

Dalam perkembangan lain di dunia sebelah sana, Demokrat nampaknya hampir menang dalam Pilihanraya Amerika Syarikat. Parti Presiden Bush iaitu Republikan nampaknya hampir kecundang dan bakal menyulitkan pemerintahannya. Ahhh ! Baik Demokrat atau Republikan, mereka sama sahaja ! Siapa-siapa sahaja yang menang, dunia akan kucar-kacir dibuat dek mereka.

Esok seharian berada di luar pejabat. Dari satu rumah terbuka, ke satu rumah terbuka, kemudian ke pelancaran sitkom baru Astro dan satu majlis kejutan. Saya perlu menghabiskan masa perjalanan dengan membaca Television Asia yang kini menjadi teman rapat saya. Banyak benar maklumat-maklumat baru yang diperolehi dari majalah tersebut. Sebenarnya saya merasa tidak senang untuk membuat apa-apa entri tentang kerja lebih-lebih lagi tentang bidang tugas baru iaitu New Media. Bukannya apa, bidang New Media adalah satu bidang yang baru di Malaysia. Idea-idea yang dilontarkan perlu disalurkan ke saluran yang betul dan bukannya di blog ini. Membaca dan terus membaca...

Sebelum terlupa, siapa-siapa di antara kita yang pernah tertonton iklan khidmat masyarakat tentang Tandas. Menariknya tentang iklan tersebut apabila ia menggunakan lagu latar bertajuk Punch Card yang pernah dipopularkan oleh Sudirman Hj. Arshad. Lebih menarik apabila kad perakam waktu atau punch card mula diperkenalkan apabila Dr.Mahathir mengambil alih tampuk pemerintahan Malaysia. Kalau kerajaan sekarang boleh melakukan sindiran sinis terhadap kerajaan terdahulu, mengapa tidak ? Sinis sekali...

Banyak benar cerita tentang banyak perkara yang ada dalam entri ini. Anda boleh pilih untuk memberikan komen tentang bahagian mana yang anda suka. Mungkin ada yang suka tentang Juara Lagu, mungkin juga tentang pembunuhan, mungkin juga tentang pilihanraya Amerika Syarikat, mungkin juga tentang konspirasi atau mungkin juga tentang New Media. Atau mungkin anda lebih selesa untuk berbicara tentang tandas. Anda pilih kerana itu menentukan siapa anda dan sesuatu maklumat yang baru buat saya. ihiks

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger