Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 08 January 2007

Filem Terbaik 2006 ?

Artikel di
Bangkok Post menyenaraikan Mukhsin sebagai salah sebuah Filem Terbaik sepanjang tahun 2006 dalam kategori filem yang masih belum ditayangkan. Hebat ! Orang luar sudah mula mengiktirafkan hasil kerja anak Malaysia, walaupun dalam masa yang sama ada rakyat Malaysia yang belum berpeluang untuk menonton filem tersebut tetapi punya usaha untuk mencerca filem tersebut di Forum Utusan Malaysia. Penyertaan ini boleh saya sifatkan sebagai satu langkah kanan untuk tahun 2007.

Tahun Melawat Malaysia 2007 vs VMY 2007 ?

Kenapa bukan TMM 2007 ? Mungkin lebih mudah diingati oleh pelancong asing agaknya. Ketepikan soal bahasa, saya sebenarnya merasa sedikit kurang selesa dengan kesesakan jalanraya yang telah tercipta angkara VMY 2007 ini. Jalan yang biasanya aman menjadi sesak, tasik yang biasanya damai menjadi serabut dengan lautan manusia. Semuanya ingin menjadi antara yang pertama mencuba Eye On Malaysia. Jalan sekitar Tasik Titiwangsa seperti Jalan Pahang (jalan keluar masuk saya ke KLCC) dan Jalan Tun Razak tepi Istana Budaya (juga jalan keluar masuk saya ke KLCC dan Astro) sesak teruk lebih-lebih lagi hari Sabtu dan Ahad. Satu kekurangan besar di kawasan itu ialah kurangnya tempat letak kereta. Kalau ada pun di kawasan berhampiran Istana Budaya dan Balai Seni Lukis Negara. Bayangkan jika ada pementasan pada waktu malam, sudah pasti akan menjadi kesulitan pula kepada khalayak teater dan seni.

Screenshots, Lensa Malaysia & TVSmith Duasen

Terkini Ujibakat Akademi Fantasia 5

Sila pastikan lokasi ujibakat kepada sesiapa yang berminat untuk menyertai Ujibakat AF5 tahun ini.

ASTRO, Bukit Jalil - 13 dan14 Januari 2007
Selesa Hotel Johor Bahru – 20 & 21 Januari 2007
Grand Continental Alor Setar – 20 & 21 Januari 2007
Merdeka Palace Kuching – 27 & 28 Januari 2007
Berjaya Palace Kota Kinabalu – 25,26,27 & 28 Januari 2007
ASTRO, Bukit Jalil – 3 & 4 Februari 2007

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger