Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 30 January 2007


Qabil Khushry Qabil Igam

Terkini 1:36 petang

Berdasarkan panggilan telefon yang telah diterima dari saudari Zieman sendiri sebentar tadi, beliau telah menyatakan bahawa setiap butir yang terkandung dalam artikel beliau yang disiarkan di laman web MStar adalah berdasarkan wawancara beliau bersama beberapa nama besar dalam industri. Ini termasuklah A.Wahid Nasir, Mansor Puteh, Fauziah Nawi, pengarah filem itu sendiri, Zailan dan juga penerbit filem tersebut iaitu Azlina Pa Wan. Bukan itu sahaja beliau turut mewawancara pelakon filem tersebut iaitu Hans Issac, Erra Fazira.

Segala idea yang ditulis yang dilihat ada persamaan adalah secara kebetulan sahaja. Kata orang, “great minds think alike”. Lagipun industri seni Malaysia tidak besar, pusing balik kita akan wawancara orang yang sama. Maka tidak mustahil idea-idea tersebut berpusing dalam ruang yang sama sahaja.

Jawapannya kini sudah ada di depan mata kita. Berani kerana benar. Dan saya kagum dengan keberaniannya untuk menyatakan kebenaran. Saya juga ingin melahirkan rasa kesal kerana cuba membongkar, bukan untuk kepuasan diri sendiri tapi sekadar menyatakan sesuatu yang baik untuk dikongsi bersama pembaca saya, jika masalah ini benar-benar berlaku dalam dunia penulisan Malaysia. Terima kasih.

blog comments powered by Disqus
Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger