Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.

Hadiah Daripada Hati Siti Nurhaliza

Entri oleh sultanmuzaffar 15 December 2007

Image Hosted by ImageShack.us



Image Hosted by ImageShack.us



Image Hosted by ImageShack.us



Image Hosted by ImageShack.us



Image Hosted by ImageShack.us



Image Hosted by ImageShack.us



Image Hosted by ImageShack.us



Image Hosted by ImageShack.us



Image Hosted by ImageShack.us



Image Hosted by ImageShack.us


(ANCHOR)
Hadiah Daripada Hati, itulah judul album terbaru Dato' Siti Nurhaliza yang mula dipasarkan pada 10 Disember 2007.

Majlis Pelancaran album tersebut diadakan di Hotel Legend Kuala Lumpur yang turut dihadiri suaminya, Dato' Seri Khalid Mohamad Jiwa, pengurusan Suria Records dan Siti Nurhaliza Productions Sdn. Bhd.

(VT)
Album yang diterbitkan oleh Siti Nurhaliza Productions Sdn. Bhd. dan diedarkan oleh Suria Records itu adalah album berkonsep pop yang memuatkan lagu pelbagai rentak sesuai dengan citarasa peminat muzik tempatan.

Formula sama yang digunakan untuk album Transkripsi dengan menggabungkan kerjasama komposer Malaysia dan Indonesia digunakan sekali lagi.

Cuma kali ini komposer dari Singapura turut bergabung tenaga menyumbangkan lagu untuk album tersebut.

Penerbit album yang terlibat terdiri daripada Aubrey Suwito, Audi Mok, Azlan Abu Hassan, Greg Henderson, Jenny Chin, Sharon Paul dan Siti Nurhaliza sendiri.

Antara lagu yang dimuatkan dalam album ini ialah Ku Mahu, Melawan Kesepian, Tanpa Kalian, Biarkan dan Kerana Dirimu.

Lagu Mulanya Cinta, lagu yang dipersembahkan oleh "Azizah" watak yang dipegang oleh Siti dalam Teater Muzikal P.Ramlee turut dimuatkan dalam album berkenaan.

Lagu tersebut ciptaan komposer tersohor Singapura, Dick Lee dan liriknya nukilan Adlin Aman Ramlie.

Tidak ketinggalan lagu tema filem 1957 Hati Malaya yang bertajuk Hati, ciptaan Sharon Paul dan lirik oleh Shuhaimi Baba.

Lagu-lagu lain yang terkandung di dalam album itu termasuklah Wanita, Sutramaya dan Sekian Lama.

Lagu Cintamu merupakan lagu khas yang ditujukan buat suami tercinta, Dato' K.

Turut disampaikan di majlis tersebut ialah Anugerah Empat Cakera Platinum untuk album Transkripsi manakala Anugerah Tiga Cakera Platinum untuk album Siti Nurhaliza In Concert Royal Albert Hall, London yang telah mencatatkan jualan memberangsangkan.

Di majlis yang sama, Siti Nurhaliza turut melancarkan kod muat turun syarikatnya, SN Mobile Digital Sdn. Bhd iaitu 33777.

Siti Nurhaliza, suami dan keluarganya terlah berangkat ke tanah suci Mekah pada 13 Disember untuk menunaikan fardhu haji.//

Nota : Ulasan album kena tunggu lah. Sejak berada di AWANI ni memang masa makin kurang. Sempat pergi event, balik kena buat story kerja. Sebagai pembuka kata, Hadiah Daripada Hati hanyalah sebuah album yang biasa dari Siti Nurhaliza. Mungkin kena dengar banyak kali !

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger