Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.

Levi’s® 501® "Live Unbuttoned” !

Entri oleh sultanmuzaffar 29 July 2008

Levi’s® 501® telah menjadi ikon fesyen remaja dan akan terus menjadi sebutan hingga beberapa generasi. Tidak dapat dinafikan Levi’s® 501® sudah menjadi satu jenama asas kepada setiap orang.

Sentuhan moden dan klasik itu terus kekal diingati hingga sekarang. Untuk menjadikan Levi’s® 501® lebih relevan dengan peredaran zaman, rekaan baru dengan nafas baru disuntik pada Levi’s® 501® yang akan mula dipasarkan Ogos ini.

Gaya & Keselesaan !
Apa yang menarik tentang jeans Levi’s® 501® ini ialah pada saya keselesaannya. Gaya baru ini lebih sesuai dan mengikut struktur kaki kita walaupun ianya tidak begitu ketat. Ini menjadikan si pemakainya kelihatan lebih seksi.

Tarikan paling hebat jeans ini pastinya dari segi kemasannya yang lebih bersifat “personalized”. Semua jeans Levi’s® 501® diperbuat daripada XX Cone Denim untuk mengekalkan kekuatan dan ciri-ciri jeans itu sendiri. XX Cone Denim ialah sehelai kain yang eksklusif yang telah digunakan dalam pembuatan Levi’s® 501® sejak lewat tahun 1920an sebagai komitmen jenama tersebut untuk mengekalkan kualiti dan ketulenannya.

Terkini Levi’s® 501® memperkenalkan “Live Unbuttoned” ke seluruh dunia. Penutup butang gaya individu kepada jeans tersebut diperkenalkan untuk memberikan nilai tambahan kepada petunjuk keseronokan dan sifat individu kepada proses “unbuttoning”, selain memberikan sentuhan peribadi kepada jeans tersebut. Saya boleh menukar-nukar penutup butang itu untuk mendapatkan gaya yang saya inginkan selain memberikan kelainan apabila setiap kali mengenakan jeans tersebut.

Penutup butang tersebut boleh dibeli di kedai-kedai Levi’s® mulai September depan.

Kebebasan !
Bertepatan dengan konsep “Live Unbuttoned”, temanya mahu menggambarkan nota-nota kenyataan yang kukuh, keseronokan terus dan gambaran yang kadangkala nakal. Saya melihat ia seperti satu kekebasan. Bebas untuk bersuara. Bebas untuk berekspresi dan bebas segala-galanya.

Bebas pada saya ialah dapat mengenakan jeans Levi’s® 501® di dasar laut !

Scuba Diving !

Saya dengan keberanian yang ada dalam diri saya, terjun ke dalam laut di Pulau Redang dengan hanya mengenakan jeans Levi’s® 501®. Itu makna kebebasan pada saya. Bebas untuk melakukan apa sahaja, tanpa dibayangi rasa gentar.

Pada mulanya saya berhasrat untuk turun ke dasar laut hanya dengan mengenakan jeans Levi’s® 501®, tetapi menukar rancangan pada hari kedua kerana suhu yang agak sejuk di dasar laut. Saya hanya mencubanya di hari pertama. Mengenakan jeans Levi’s® 501® sesuatu yang pelik di mata pekerja di Redang. Mana ada diver turun ke laut pakai jeans, tetapi saya lakukan. Rakan-rakan diver yang bersama saya juga pelik pada awalnya. Setelah mengetahui rancangan saya, barulah mereka faham.

Dengan bantuan Shonny Loh, seorang jurugambar dasar laut professional, kami memulakan sesi fotografi di dasar laut. Vijay sebagai pembantu memastikan dari segi keselamatan agar semuanya berjalan dengan lancar. Suasananya memang berbeza, tetapi persekitarannya masih sama. Namun demikian, jeans Levi’s® 501® mampu untuk disesuaikan dalam mana-mana situasi, baik di darat mahu pun di dasar laut. Itu satu kelebihan jeans Levi’s® 501®.

Dalam kesejukan dasar laut sekitar 28oC dengan kedalaman 20 meter, beserta jeans Levi’s® 501® saya memulakan kerja-kerja saya. Memberikan pose terbaik untuk Levi’s® 501®. Saya berpuas-hati melihatkan hasilnya. Pose yang diberikan bukan sekadar individu tetapi juga berlatarbelakangkan hidupan laut yang kebetulan berada di sana.

Kebebasan di dasar laut bersama jeans Levi’s® 501® sesuatu yang mengujakan. Hari pertama kami mengadakan latihan untuk membiasakan diri dengan jeans Levi’s® 501®. Hari kedua barulah sesi fotografi sebenar dilaksanakan. Kami mencuba pelbagai macam gaya, seperti terapung di dalam air dan duduk di tepi batu karang. Kepuasan itu nyata sangat berbeza kerana hasilnya amat cemerlang.

Eksklusif !

Jeans Levi’s® 501® yang diserahkan kepada saya Selasa lepas merupakan sesuatu yang eksklusif. Ini kerana jeans tersebut hanya akan mula dipasarkan pada bulan Ogos ini. Ini menjadikan saya di antara beberapa blogger yang pertama memilikinya dan mengenakannya. Saya merasa sungguh bertuah kerana memilikinya. Saya kira idea untuk mengenakan jeans tersebut di dasar laut juga merupakan satu idea yang eksklusif. Bukan semua blogger tahu menyelam. Itulah kekebasan yang eksklusif untuk jeans Levi’s® 501®.

Dapatkan pas ke parti eksklusif tersebut. Jom ke Launch Party Levi’s® 501® !

Kredt Foto : Shonny Loh

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger