Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.

Demam Permatang Pauh

Entri oleh sultanmuzaffar 24 August 2008

Hari Selasa ini merupakan hari cuti umum khas untuk negeri Pulau Pinang sahaja. Saya tidak menjadi pelancong politik ke Permatang Pauh. Bagi yang tidak berpeluang ke sana dan mahu merasa bahang kemeriahan Pesta Permatang Pauh, boleh melayari blog Tukar Tiub karangan Saudara Isham.

Menariknya, apabila ia dikemaskinikan hampir setiap jam seakan-akan Permatang Pauh mempunyai kemudahan wireless persis Wireless KL.

Berikut merupakan salah satu entri tulisan beliau.

AMARAN! APA YANG JANGAN DILAKUKAN DI PERMATANG PAUH
Pelancung politik semakin menyesak di Permatang Pauh. Jadi di sini adalah beberapa pekara yang perlu di beri perhatian teliti:

1 -Kalau hendak mendengar ceramah Anwar dan tersesat jalan di Permatang Pauh jangan sesekali bertanya di pondok yang ada lencana keris atau gambar dacing. Bahaya nanti patah gigi.

2 - Kalau hendak mendengar "stand comic Mat Ezam dan 40 Penyamun" jangan memakai baju T bercap kepala Anwar. Bahaya.

3 - Kalau hendak makan satay dan laksa percuma sila cari tempat orang yang paling sikit berkumpul. Pasti ada satay dan laksa.

4 - Apabila berjumpa anak muda yang memakai baju T bercap Anwar jangan tanya "malam ini Ezam berceramah di mana?" Bahaya.

5 - Kalau jumpa ular dan Mat Ezam jangan sesekali ketuk kepala ular. Ular adalah umat yang Maha Esa. Sayangi binatang liar. Kalau ular ini besar berikan Ezam untuk dijadikan makanan ular.

6 - Kalau mendengar ceramah Najib jangan sesekali bertanya "ibu negara Mongolia apa namanya?" Bahaya.

7 - Kalau mendengar ceramah Najib jangan sesekali bertanya "di Permatang Pauh ini ada kapal selam ke?" Bahaya.

8 - Kalau mendengar ceramah Malaysian Indian United Party jangan bertanya "Nala Kurapan itu kena penyakit kurap ke?" Bahaya.

9 - Kalau pergi ke pondok yang ada logo bulan jangan sesekali bertanya "Hadi yang nak jadi PM tu pandai ke cakap Mat Salleh?" Bahaya.

10 - Kalau pergi kedai Bundle dan nak tawar menawar harga memang hendak kena belangkong.

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger