Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.

Sean Ghazi 'Live' at The Marquee, Carcosa Seri Negara

Entri oleh sultanmuzaffar 15 August 2008

Persembahan di The Marquee, Carcosa Seri Negara
1. Boleh Sean ceritakan dari mana mendapat ilham untuk mengadakan persembahan di Carcosa Seri Negara ini ? Konsep persembahan malam ini pula bagaimana ?

2. Benarkah tanggapan masyarakat yang Sean Ghazi hanya mahu muncul di persembahan-persembahan eksklusif sahaja ?

3. Tentunya ada sebab utama memilih Liza Hanim dalam persembahan kali ini ?

Isu Industri Muzik
1. Selepas dua tahun mencetuskan kelainan pada muzik tempatan dengan album "Semalam", ada merancang untuk album terbaru ? Gala TV difahamkan ia merupakan kolaborasi bersama Liza Hanim.

2. Nampaknya Sean lebih tertumpu kepada menyanyikan muzik tribute penyanyi-penyanyi legenda seperti Tan Sri P.Ramlee, Sudirman Hj Arshad, Anneke Gronloh dan lain-lain lagi. Mengapa ?

3. Bagaimana dengan konsert dua malam yang sepatutnya diadakan di Dewan Plenari Pusat Konvensyen Kuala Lumpur yang tertangguh itu ?

4. Benarkah penajaan dari syarikat korporat tempatan sukar untuk diperolehi oleh pemuzik tempatan untuk mengadakan konsert ?

5. Teknologi media baru berkembang dengan pesat sekarang, sekaligus memperlihatkan kelembapan dalam penjualan album secara konvensional. Apakah usaha-usaha yang akan dilakukan oleh Sean untuk seiiring dengan perkembangan teknologi ini ?

6. Ucapan untuk Ulangtahun Pertama Astro AWANI dan Ulangtahun Kemerdekaan Malaysia ke 51.

Kuota 90:10
1. Kuota 90:10 penyiaran muzik tempatan di stesen radio tempatan, apakah langkah tersebut akan membantu industri muzik Malaysia yang kian tenat ?

2. Apa yang boleh kita pelajari dari muzik Indonesia yang kini sedang menguasai pasaran muzik tempatan ?

3. Bagaimana mahu menghasilkan muzik yang seimbang dari aspek seni dan komersial kerana ia penting kepada negara dan peminat muzik itu sendiri ?

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger