Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.

BRAND’S Blogger Challenge : Kami Tewas

Entri oleh sultanmuzaffar 04 December 2008

Seperti yang telah saya umumkan dalam entri sebelum ini saya dan beberapa blogger seperti RedMummy, KYSpeaks, Suanie dan BabeInThe City telah berada di Singapura dalam tempoh yang agak singkat untuk mewakili Malaysia ke satu pertandingan menguji Mental Performance di sana.

Saya akui tatkala mendapat jemputan tersebut saya menerimanya secepat mungkin. Ia merupakan satu pertandingan yang unik untuk menguji minda di antara blogger. Lebih menarik ia melibatkan blogger dari Malaysia dan Singapura.

Minda kami diuji dalam 7 pusingan persaingan yang sengit. Ada Mind Concentration, Sentence Trivia, Word Boggle, Mathematics, Memory dan beberapa lagi. Dalam beberapa pusingan kami sudah mendahului namun nasib tidak menyebelahi kami apabila kami tewas dengan 7 mata di pusingan terakhir.

Pasukan Singapura menang apabila mengumpul 54 mata dan kami hanya mengumpul 47 mata. Kami membawa pulang hadiah wang tunai 600 Dolar Singapura dan barangan BRAND’S yang lebih banyak dari barangan yang saya dapat dua minggu sebelum ke Singapura.

Itu hanya perkara sampingan yang ingin saya sampaikan menerusi entri ini, namun perkara pokoknya ialah pertandingan tersebut mampu untuk mengeratkan lagi hubungan blogger di antara dua negara. Walaupun ia diadakan hanya melibatkan dua negara tetapi setidak-tidaknya kami berpeluang untuk bertemu empat mata dengan mereka yang selama ini tidak kami kenali malah tidak pernah membaca blog mereka.

Pertemuan sebegini wajar dipanjangkan lagi dengan melibatkan banyak negara. Setidak-tidaknya blogger di seluruh ASEAN. Di pertemuan itu nanti tidak hanya pertandingan menguji minda boleh diadakan, malah perbincangan di antara blogger juga boleh diadakan.

Kami blogger di Malaysia mahu juga mengetahui apa masalah yang melanda blogger di Singapura. Masalah yang dihadapi oleh blogger di setiap negara pastinya berbeza. Dalam pertemuan itu kita boleh bertukar-tukar pandangan dan mendapatkan maklumbalas yang pelbagai pastinya.

Pertemuan boleh berlangsung tidak hanya sehari seperti yang berlaku di Singapura tetapi boleh melibatkan banyak hari dengan pengisian yang pelbagai dan memberikan manafaat kepada blogger di rantau ini.

Lebih-lebih lagi kepada blogger yang rata-ratanya terdiri daripada golongan generasi muda yang murah dengan idea. Bukankah lebih seronok jika pertemuan tersebut tidak berlangsung dalam suasana yang tergesa-gesa seperti yang berlaku di Singapura.

Sewaktu saya diwawancara oleh seorang penyampai radio Warna 94.2FM setelah menerima kekalahan saya ada cadangkan perkara yang sama. Sayang pertemuan yang sepatutnya menjadi lebih menarik tetapi hanya diisi dengan pertandingan menguji minda.

Salah satu soalan yang dilontarkan sewaktu pertandingan menguji minda itu ialah 18 H on a G C dan 12 S of t Z. Google lah. Ada banyak di internet !

Cerita terperinci banyak diulas oleh blog-blog di bawah.

BRAND's

Blogger Singapura
Eastcoastlife - http://eastcoastlife.blogspot.com/
Sheylara - http://sheylara.com/

Blogger Malaysia
KYSpeaks
Red Diva
KK
Suanie
Sultan Muzaffar

Nota : Saya sempat menonton filem Muallaf di The Picturehouse yang dengarnya tidak akan ditayangkan di Malaysia.

3 komen

  1. Anonymous Says:
  2. i believe at the end of the day, everyone is still a winner rite?

    tahniah atas usaha anda!

    cheers!

     
  3. wénkt Says:
  4. jgn risau atas ketewasan.

    janji tidak mengalah dan berputus asa.

     
  5. Anonymous Says:
  6. semua pemenang tiade pengalah-VINCE AF1

     
Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger