Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.

Konsert Eksklusif SATU Dato' Siti Nurhaliza di Istana Budaya

Entri oleh sultanmuzaffar 20 May 2009



Setelah lama tidak mengadakan konsert solo, Dato' Siti Nurhaliza sudah lama menanam impian untuk menjayakan sebuah konsert bagi menghargai para peminat serta mendekati masyarakat menerusi sebuah konsep persembahan yang tersendiri.

Siti Nurhaliza berasa amat gembira kerana pada tahun ini, Istana Budaya telah memberi peluang dan ruang bagi menjayakan sebuah konsert solo eksklusif yang bertujuan amal.

Konsert yang diberi judul SATU ini akan dianjurkan oleh Yayasan Nurjiwa dan diterbitkan dan diselaraskan oleh Siti Nurhaliza Productions (M) Sdn. Bhd.

Konsert SATU terilham daripada saranan Perdana Menteri Malaysia yang ke 6 iaitu YAB Dato' Seri Mohd Najib bin Tun Abdul Razak yang memberi inspirasi SATU MALAYSIA.

Konsep SATU ini dilihat dari sudut yang mendalam daripada segenap aspek kehidupan seorang insan yang mana realitinya setiap seorang daripada kita melalui perjalanan, pengalaman, impian, peristiwa dan pelbagai rencah hidup yang akhirnya terungkap menjadi SATU.

Menerusi konsert SATU, Dato' Siti Nurhaliza diperlihatkan sebagai seorang ikon yang telah membina satu nama dalam masyarakat yang melangkaui dunia hiburan menjadi inspirasi kepada masyarakat dan penggemar khususnya dalam aspek kerjaya mahu pun peribadi, kejayaan, kehidupan dan semangatnya.

Konsert SATU juga menyatukan semua elemen yang dipersembahkan di pentas menjadi satu; muzik, efek, tarian, visual, grafik, koreografi, dan teknikal.

Sesuatu yang segar dalam SATU adalah seni pentas konsert eksklusif dipersembahkan secara tersendiri, mencipta kelainan dan diharapkan menjadi satu persembahan yang terkesan di hati setiap penonton dan mampu dikenang.

Jelas, SATU bukan sahaja mementaskan Dato' Siti Nurhaliza sebagai seorang penyanyi yang telah diiktiraf tetapi membawa penonton sama-sama menerokai perjalanan, pengalaman, arus, kejayaan, kecemerlangan, kerja keras, menongkah tohmahan namun akhirnya masih berupaya mencipta kejayaan yang memberikan sejuta inspirasi terlihat dan tersembunyi kepada setiap anggota masyarakat.

Semangat inilah yang harus disahut oleh setiap rakyat Malaysia, menjadi SATU MALAYSIA pada setiap asas dan matlamatnya yang benar dan sejati.

Konsert kali ini mengetengahkan Pat Ibrahim sebagai Pengarah Konsert dan Aubrey Suwito sebagai Pengarah Muzik. Barisan tenaga kreatif, produksi dan teknikal juga sudah dipilih dan setiap seorang daripada mereka mempunyai pengalaman yang besar dalam menjayakan sesebuah persembahan atau acara.

Siti Nurhaliza dijangka menyanyikan lebih kurang 30 buah lagu yang akan disusun semula muziknya oleh Aubrey Suwito. Lagu-lagu ini dinyanyikan secara penuh dan juga medley.

Setiap lagu dan segmen mempunyai ceritanya yang tersendiri apatah lagi dengan penggunaan skrin LED serta kecanggihan pentas di Istana Budaya yang dijangka akan memperi impak yang besar dalam konsert itu nanti.

Tiket-tiket sudah mula dijual bermula hari ini, 19 Mei 2009. Tiket-tiket berharga RM80, RM120, RM180, RM250 dan RM300 boleh didapati di Istana Budaya, Triways Travel & Tours (KLCC & Taman Tun Dr. Ismail), Malaysia Travel Bureau, MTB (MATIC), Sri Amera Holiday Sdn. Bhd di Level 1, Plaza Alam Sentral Shah Alam dan di Pasar Awam Presint 16, Putrajaya dan TicketCharge, 29-5, Signature Office Suite, The Boulevard, Mid Valley.

Untuk tujuan beramal dan menderma ikhlas demi kebajikan boleh dihulurkan ke Yayasan Nurjiwa melalui akaun bank Maybank Mid Valley 514486106455.






8 komen

  1. James Bond Says:
  2. This comment has been removed by a blog administrator.  
  3. Unknown Says:
  4. konsertnye bile?

     
  5. AwekCute Says:
  6. lama tak pi konsert dato'.. sure meletup punye ni.. bile ek konsert die?

     
  7. TokSky Says:
  8. Terima kasih diatas sumbangan RM1.5Million utk buat masjid di Kedah, must be kampung Datuk K. Anyway, Tok bukan peminat CT, so tak le teruja pasal konsert or show dia tapi baguslah dapat peluang lagi. Amy Mastura...I love you....

     
  9. TokSky Says:
  10. FRUST...Adam Lambert tak menang American Idol

     
  11. .ib. Says:
  12. huhu.. bestnye konsert ni... hope can make it... em 26 - 28 jun eh? kat axcess ticket ade jual tiket ak???

     
  13. konsert ni biler?

     
  14. Unknown Says:
  15. Yes.. aku dah beli tiket
    RM250 for two.....!!!!
    tak sabar siot... opening on 26th... kalau ikutkan aku nak tgk closing... tp tak per.. layan...!!! So Exclusive.....

     
Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger