Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.

Papadom 8 Oktober 2009 Ini Di Seluruh Malaysia

Entri oleh sultanmuzaffar 07 October 2009




Saya sebenarnya puas hati setelah pertama kali menonton filem ini sewaktu tayangan perdana filem ini di Festival Filem Malaysia ke 22 baru-baru ini. Saya harus membuat pilihan pada hari tersebut, antara Papadom atau pun Pisau Cukur. Oleh kerana Papadom bertanding di festival itu maka saya pilih filem tersebut.

Saya juga mahu melihat apakah filem itu benar-benar hebat untuk menjadi saingan filem arahan Yasmin Ahmad, Talentime. Setelah keluar dari pawagam, saya berpuas hati. Saya beritahu pada Afdlin sendiri yang filem itu merupakan saingan paling dekat untuk Talentime. Antara dua filem itu, siapa pun menang tidak kisah pada saya kerana kedua-dua filem itu ada kekuatan masing-masing.

Persaingan di Festival Filem Malaysia ke 22 telah pun berakhir dan Papadom muncul sebagai Filem Terbaik, Afdlin Shauki menang Pelakon Lelaki Terbaik, Liyana Jasmay menang Pelakon Wanita Terbaik dan Pacai menang Skor Muzik Asal Terbaik.

Saya suka dengan hasil arahan Afdlin kali ini. Nampak kematangannya berbanding filem-filemnya yang terdahulu seperti Buli, Buli Balik dan Baik Punya Cilok. Afdlin sangat unik kerana boleh buat penonton ketawa dan menangis dalam sekelip mata.

Saya saran anda untuk menonton filem Papadom yang akan mula ditayangkan mulai 8 Oktober ini di pawagam seluruh Malaysia.

1 Responses to Papadom 8 Oktober 2009 Ini Di Seluruh Malaysia

  1. Ajami Hashim Says:
  2. apakata kau tengok untuk kali ke-5? huhu!

     
Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger