Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.

Live! Singapore Experience

Entri oleh sultanmuzaffar 14 June 2010

Khamis minggu lalu saya telah terbang ke Singapura untuk menghadiri Persidangan Live! Singapore yang berlangsung di Resort World Convention, Sentosa Island. Satu pengalaman yang menarik apabila ia merupakan sebuah persidangan yang menjadi platform perkongsian penggiat seni kreatif profesional seluruh dunia. Sidang empat hari itu dibahagikan kepada "muzik klasikal", "teater muzikal", "big picture session", "jazz dan world music".

Antara nama besar yang dapat saya wawancara ialah Brad Little, pelakon utama teater muzikal "Phantom of The Opera" dan "Jekyll and Hyde", Tim McFarlane, Pengarah Urusan Really Useful Company, Stephen Rahman Hughes, pelakon teater muzikal Bombay Dreams dan Puteri Gunung Ledang The Musical, Dick Lee yang dianggap sebagai Andrew Lloyd Webber of Asia dan Datin Seri Tiara Jacquelina, Pengarah Urusan Enfiniti Vision Media Malaysia.


Pertama kali juga saya berpeluang untuk menyaksikan teater muzikal Puteri Gunung Ledang in English atau Princess of Mount Ledang di sana. Pementasan selama 15 minit itu bertujuan untuk menarik perhatian delegasi antarabangsa tentang kewujudan teater muzikal terbitan tempatan itu yang pernah dilimpahi penonton sepanjang 4 musim pementasannya di Kuala Lumpur dan Singapura.

Ada beberapa pakej audiovisual yang telah saya siapkan. Antaranya "PGL Pukau Live! Singapore", "PGL Gagah Melangkaui Sempadan", "Bahasa Bukan Penghalang", Golongan Muda Peminat Teater Di Asia dan Kerajaan Perlu Bantu.


Ikuti laporan lengkap Live! Singapore dalam Gala TV bermula hari Ahad lalu hingga Selasa ini.



Pakej 1: PGL Pukau Live! Singapore



Pakej 2 : PGL Gagah Melangkaui Sempadan



Pakej 3 : Himpun Penggiat Seni Global
Pakej 4 : Bahasa Bukan Penghalang

Selepas Ini :

Pakej 5 : Golongan Muda Asia Minati Teater
Pakej 6 : Kerajaan Perlu Bantu


blog comments powered by Disqus
Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger