Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.

Membiak Batu Karang di Pulau Sipadan

Entri oleh sultanmuzaffar 19 July 2010





Saya pasti akan mengingati kenangan ini sebagai salah satu kenangan paling manis di Astro. Peluang membiakkan batu karang merupakan peluang yang jarang diperolehi. Bersama 20 penyelam skuba kakitangan Astro, peluang itu saya perolehi awal tahun ini. Sewaktu berada di Mabul, saya turut dikejutkan dengan panggilan telefon berkali-kali dari Ashwad Ismail, wartawan kanan Astro AWANI. Rupa-rupanya sewaktu berada di sekitar Pulau Sipadan, Kedutaan Amerika Syarikat mengeluarkan amaran kepada rakyatnya agar berhati-hati dengan serangan pengganas Abu Sayyaf. Puak Abu Sayyaf sememangnya cukup sinonim dengan Pulau Sipadan. Saya diminta untuk melaporkan keadaan di Pulau Sipadan dan sekitarnya setelah amaran itu dikeluarkan. Ia satu pengalaman yang juga sukar untuk dilupakan.

blog comments powered by Disqus
Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger