Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.

Hapuslah Air Matamu & Tanpa Dendam Di Hati

Entri oleh sultanmuzaffar 19 August 2010


Sekitar tahun 2004 industri hiburan tempatan yang tidak besar mana digemparkan dengan emel layang yang memburukkan nama baik penyanyi nombor satu negara, Siti Nurhaliza (kini Datuk). Di tengah-tengah fenomena program realiti memuncak meraikan kemunculan Juara Akademi Fantasia 2, Zahid, pelayar internet seluruh Malaysia gempar membaca pendedahan yang telah dibuat. Pelbagai cerita di sebalik tabir pembikinan Konsert Fantasia Tour dibongkar oleh tangan tidak bertuan.

Namun, setelah enam tahun berlalu segalanya terlerai dalam satu pertemuan eksklusif penuh makna yang berlangsung di bulan Ramadan. Dirancang baik oleh beberapa teman wartawan dari URTV, Utusan Malaysia dan Berita Harian, Datuk Sharifah Aini dan Datuk Siti Nurhaliza dipertemukan dalam satu sesi fotografi untuk Hari Raya Aidil Fitri yang bakal menjelang tidak lama lagi.

Mereka bukan calang-calang orangnya. Dua selebriti paling popular di zaman kegemilangan masing-masing. Tiada siapa dapat menafikannya. Sebagai pemerhati dunia hiburan tempatan, ia merupakan bahan terbaik dekad ini. Pertemuan itu membuktikan manusia tidak pernah terlepas daripada membuat kesilapan dan setinggi mana pun tahap pencapaian masing-masing, tanpa kemaafan dan melupakan apa yang telah berlaku ia tidak akan memberikan apa-apa makna. Kerendahan hati kedua-duanya untuk membuang titik hitam dalam perjalanan hidup dan kerjaya masing-masing, sewajarnya harus dipuji.

Sebagai manusia, kita harus meraikan kemenangan tersebut. Syabas teman-teman yang mengusahakannya. Hari ini, saya akan usahakan untuk mendapatkan reaksi kedua-dua pihak untuk paparan di Gala TV, Astro AWANI.

Tanpa Dendam Di Hati


Lautan Yang Berapi
Daratan Yang Berduri
Bagiku Bukan Musibah
Malahan Hikmah Berharga

Katalah Apa Saja
Yang Jelik Penuh Dusta
Kau Bebas Warnai Diriku
Di Minda Yang Kelabu

Chorus
Siapa Diri Ini
Tuhan Yang Memahami
Amarah Dan Kecewa
Hanyalah Bara Membakar Jiwa

Sungguh Pun Ku Terkilan
Terguris Perasaan
Ku Pilih Berdiam Diri
Tanpa Dendam Dihati

Ulang Chorus 2 X

Hapuslah Air Matamu

Dengarlah bisikan hati
Untukmu yang tersayang
Walaupun apa terjadi
Tiada perpisahan

Itulah janji-janjinya
Yang tak mungkin berubah
Tiada penyesalan
Yang akan terjadi

(Korus)
Tiada rintangan baginya
Yang dapat memutuskan
Begitu setia janjinya
Pasangan yang bercinta
Walaupun apa terjadi
Kan cuba di atasi
Begitulah…
Janganlah bersedih

Hapuslah air matamu
Usahlah kau bersedih
Tiada penyesalan
Yang insaf bagimu…

Kredit Foto : ManggaOnline





blog comments powered by Disqus
Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger