Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.

Terima Kasih CINTA

Entri oleh sultanmuzaffar 18 August 2010


PENGUMUMAN KERJASAMA DI ANTARA ‘THE CREATIVE PARTNERSHIP SDN BHD’ DAN ‘PRIMEWORKS STUDIO SDN BHD’ BAGI TEATER MUZIKAL – TERIMA KASIH CINTA


Kuala Lumpur, 17 Ogos 2010: The Creative Partnership Sdn. Bhd. dan Primeworks Studios Sdn. Bhd. (anak syarikat Media Prima Berhad) akan menggabungkan cinta mereka melalui kerjasama untuk merealisasikan fenomena muzikal – Terima Kasih CINTA. Terima Kasih CINTA akan bermula pada 17hb Februari 2011 hingga 6 Mac 2011, dan bakal mementaskan 19 persembahan selama dua minggu di Istana Budaya.

Terima Kasih CINTA yang diadaptasikan daripada filem CINTA, adalah sebuah produksi ‘Primeworks Studios’ berkisarkan lima kisah cinta pada masa kini yang menunjukkan kepelbagaian karakter. Penonton akan mendapat kesan bunyi dan visual yang memukau daripada produksi ini. Produksi ini juga akan mempersembahkan lagu-lagu nostalgia yang disuntik daripada era awal 90-an.

Penerbit bagi produksi ini Boudeng Edruce berkata, “Dengan mengambil pendekatan kontemporari, Terima Kasih CINTA telah diolah dengan babak-babak yang dramatik dan dialog yang penuh emosi serta diselang-selikan dengan lagu-lagu retro. Ianya juga akan disuntik dengan gerakan tarian yang menyentuh perasaan dan akan menambahkan lagi keterujaan pada persembahan ini.”

Boudeng Edruce menambah, “Kami ingin melahirkan lebih ramai penggerak teater di dalam industri ini melalui penerbitan Terima Kasih CINTA. Bakat yang berpotensi dan berkredibiliti akan terhasil dan saya percaya mereka akan dapat berkerjasama dan sekaligus produksi ini akan berjaya nanti. Ujibakat untuk pelakon utama, “ensemble”, dan artis akan berlangsung pada bulan Oktober. Siri latihan pula akan bermula pada minggu pertama bulan November dan akan berlanjutan selama 3 bulan."

Pengurus Besar bagi Bisnes Studio & Hal-Ehwal Korporat, Primeworks Studio , Tengku Iesta Tengku Alaudin pula berkata: “Filem CINTA telah menyentuh kehidupan ramai serta karakter di dalam filem tersebut adalah amat tersendiri. Filem tersebut bukan sahaja berjaya menambat hati penonton malah industri filem tempatan sendiri. Filem ini telah menggondol beberapa anugerah pada Festival Filem Malaysia yang ke-20 iaitu anugerah Filem Terbaik, Pelakon Pembantu Lelaki Terbaik menerusi Datuk Rahim Razali, Lakon Layar Terbaik dan juga Suntingan Terbaik. Filem CINTA juga telah meraih beberapa anugerah di Anugerah Skrin ke-9 dan Anugerah Oskar 6. Oleh itu, kami amat teruja untuk menantikan muzikal yang hebat dan produksi yang berjaya nanti."

Muzikal ini dijangka dapat menyebarkan CINTA kepada semua tanpa mengambil kira bangsa, jantina mahupun agama.

Nota : Menjejak kejayaan Puteri Gunung Ledang dan Cuci, kini giliran Cinta pula mencipta kejayaan. Selain menambah-taraf sebuah filem kepada satu medium iaitu teater, filem Cinta selayaknya diterjemah ke pentas teater. Bakal digarap pengarah berpengalaman dengan nukilan rasa penulis skrip, penonton akan dibawa menyelam lima kisah cinta pelbagai generasi yang mampu membuat kita mengucapkan terima kasih kepada CINTA.

blog comments powered by Disqus
Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger