Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 15 December 2003

Akademi Fantasia Zoo Negara
yahoogroup imbasan akademi fantasia
14 Disember 2003

Zoo Negara
Setelah hampir empat bulan berlalu, rupanya demam Akademi Fantasia masih belum kebah lagi. Kerana Akademi Fantasia, saya menjejakkan kaki ke Zoo Negara buat kali kedua mungkin. Saya sendiri tidak ingat bila kali terakhir saya melawat Zoo Negara.

Saya mengatur temujanji bersama beberapa orang teman untuk sama-sama ke Zoo Negara. Saya tiba sekitar jam 1.30 petang. Keadaan di Tempat Pertunjukan Singa Laut masih lagi terkawal. Walaupun tempat duduk hampir penuh.

Saya sempat bertemu dengan Shaz sekeluarga sebelum mereka beredar mencari tempat duduk. Teman-teman saya masih belum tiba. Saya mengambil keputusan untuk melawat haiwan-haiwan yang berhampiran.

Zoo Negara
Berselisih dengan MPV Astro, Atie menurunkan cermin kereta dan menegur saya. Sahri juga ada di dalam MPV tersebut. Atie mengkhabarkan yang beliau tidak dapat turut serta kerana perlu bergegas ke Istana Budaya untuk sessi latihan teater Anak Kerbau Mati Emak yang akan dipentaskan bulan Januari. Sempat bersalaman dengan mereka lalu meneruskan perjalanan untuk melawat sekitar Zoo Negara.

Saya kembali semula ke Tempat Pertunjukan Singa Laut, hampir penuh. Saya sempat bertemu dengan Freddie Fernandez sewaktu sessi sound check. Teman-teman saya masih belum tiba.

Seketika kemudian, mereka tiba.

Zoo Negara
Antara graduan yang ada pada petang itu ialah Adifashla, Nija, Khai, Rosma, Nana, Burn, Azza dan Sahri. Persembahan pelajar Akademi Fantasia bermula dengan lagu Hanya Memuji. Saya harus memberitahu yang persembahan mereka semakin bertambah baik. Mungkin kerana itulah pekerjaan mereka dan koreograf tarian yang perlu mereka lakukan setiap hari.

Sha Na Na
Graduan perempuan menyengat dengan lagu Sha Na Na. Tempo lagu yang rancak berjaya menutup kelemahan mereka. Saya berpuas hati dengan showmanship mereka. Semakin bertambah baik. Mereka berjaya menguasai pentas dengan cemerlang terutamanya Nana.

Aladdin
Persembahan bertenaga dari empat graduan lelaki amat baik. Saya suka melihat bagaimana energetiknya Sahri melompat-lompat mendendangkan lagu ini. Jenaka spontan yang dibuat oleh mereka berjaya sampai kepada penonton. Gaya komunikasi mereka juga semakin baik dan bijak disesuaikan mengikut keadaan. Keyakinan mereka di pentas nampaknya semakin baik.

Pagi Hari Raya
Lagu raya ini didendangkan dengan baik oleh mereka. Koreograf tarian hampir serupa dengan yang dipersembahkan sewaktu Rumah Terbuka Akademi Fantasia.

Khayalan
Khayalan merupakan lagu wajib mereka. Lagu ini juga merupakan peneraju carta Top 100 Akademi Fantasia pilihan saya. Koreograf tarian mereka amat cemerlang. Saya merakam sepenuhnya persembahan lagu ini. Rap solo oleh Nana merupakan yang pertama kali saya dengar. Juga cemerlang dan sesuai dengan imej seksi beliau.

Menuju Puncak
Menuju Puncak didendangkan dengan beberapa “pelajar Akademi Fantasia musim kedua” yang terpilih. Menariknya persembahan ini kerana beberapa orang kanan-kanan yang boleh menghafal gerak tari lagu tersebut. Begitu hebat minat mereka terhadap Akademi Fantasia.

Selesai persembahan, keadaan masih dapat dikawal dan mereka dibawa pulang dengan menaiki sebuah jeep convertible. Selesai persembahan saya dan beberapa orang teman singgah sebentar di Marry Brown. Kami sama-sama melihat gambar-gambar yang sudah siap serta bercerita tentang mereka.

Zoo Negara
Saya akui demam Akademi Fantasia belum kebah lagi. Ada di antara mereka yang tidak percaya saya sanggup ke Zoo Negara. Saya sendiri tidak percaya bagaimana saya boleh sampai ke Zoo Negara kerana Akademi Fantasia. Ajaib !

Terlalu banyak perkara-perkara ajaib yang berlaku angkara Akademi Fantasia. Saya sendiri hairan bagaimana seseorang peminat itu sanggup ke KLIA untuk menyambut kepulangan mereka dari Brunei, ada yang sanggup datang menyaksikan rakaman Roda Impian, ada yang sanggup ke Zoo Negara (baca: saya), sudah terlalu banyak yahoogroup yang muncul selepas tamat Akademi Fantasia, saya sendiri menjadi ahli kepada 12 yahoogroups, Nemo juga ada yahoogroups sendiri, pembaca-pembaca weblog saya yang meminati Akademi Fantasia menubuhkan group sendiri iaitu affening juga angkara Akademi Fantasia, serta banyak lagi perkara-perkara ajaib yang berlaku kerana Akademi Fantasia. Saya di dalam proses mengumpul bahan untuk artikel "Tanda-Tanda Demam Akademi Fantasia Anda Belum Kebah".

Semoga ini berterusan lagi kerana Imbasan Akademi Fantasia akan tersiar di NTV7 bermula 22 Disember 2003. Akan muncul lebih banyak audiens baru yang akan diperolehi oleh Akademi Fantasia. Maka akan bertambah peminat-peminat Akademi Fantasia.

video gathering : adifashla ucap terima kasih

Nota: En. Kariman dan Cik Wati atau staff perkhidmatan kaunter Telekom Malaysia ! Sikap kakitangan perkhidmatan Telekom Malaysia yang merasa mereka sahaja yang ada kerja tanpa menghiraukan hal pelanggan mereka amat dikesali. Kakitangan perkhidmatan Telekom Malaysia perlu ubah sikap bangsat dan tidak bertanggungjawab ini. Saya menunggu hampir tiga jam di rumah sementara menunggu vendor dari Telekom Malaysia membuat pemasangan perkhidmatan Streamyx saya tetapi borang order masih berada di Telekom. Oleh itu 3 jam masa saya terbuang begitu sahaja. Saya akan pastikan mereka membuat pemasangan malam ini juga !

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger