Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 31 May 2004

Akademi Fantasia IIMemori Akademi Fantasia 01

Seperti yang dijanjikan, ASTRO menayangkan klip yang belum pernah kita saksikan. Ini baru janji yang ditunaikan. Bukan omong-omong kosong Imbasan Akademi Fantasia ntv7. Kita sama-sama mengenali watak-watak mereka dalam Akademi Fantasia. Kita sudah biasa menontonnya apabila saban hari kita tonton di Saluran 15. Ada juga yang merakamkannya. Yang kita saksikan malam tadi adalah satu yang berbeza. Yang belum pernah kita saksikan. Tiba-tiba kerinduan itu datang kembali. Chewah…jiwang seh !

Weblog Afundi Online Sekarang !: http://www.afundi.com/weblog.php

Urut
Seronok melihatkan gelagat Vince bermain dengan Pooh. Secara sedar atau tidak, baru episod pertama, saya sudah dapat menjangkakan yang Vince sememangnya seorang yang bijak mengatur strategi bermain di dalam Akademi Fantasia. Memang benar itu kelebihan beliau dan beliau telah menggunakannya semaksima yang mungkin.

Yang telah kita lihat adalah mereka beratur panjang mengurut badan rakan masing-masing. Rupanya ia bermula dengan Burn mengurut Nija dan Nana mengurut Sahri. Vince terus mengajak rakannya membuat bulatan untuk membuat circle massage.

Semasa urut, kita dapat melihat Liza duduk di tepi melihat gelagat rakan-rakannya. Mungkin tidak berapa biasa dengan situasi tersebut. Lagipun waktu itu adalah antara minggu-minggu awal di Akademi.

Nana kemudiannya mengurut Burn dan meminta Sahri ke tepi. Burn cemburu mungkin.

Ketika itu Adi hanya terbaring di tepi dengan Pooh. Rindukan Azza mungkin.

Luka
Yang telah kita lihat ialah adegan Nija menjerit apabila lukanya sedang dipegang oleh Atie. Yang kita belum lihat ialah hampir kesemua pelajar datang berkumpul melihat Nija menjerit. Kesemuanya ingin menolong.

Atie yang pertama datang melihat luka di kaki Nija. Mendengar Nija menjerit, satu banglo kecoh. Mungkin juga satu Mines. Vince kelihatan cuba memberikan CPR ke atas Nija. So sweet. Khai pula kedengaran menjerit “push, push, push” kononnya Nija hendak bersalin. Vince menjerit “It’s a beautiful baby boy !” Dan Vince pula membuat bunyi bayi sedang menangis.

“Ini baru sikit, belum beranak lagi.” kata Khai.

Atie yang diwawancara oleh Vince menjawab yang Nija ada harapan untuk terus hidup. Adegan itu melihat Sahri bertindak sebagai Doktor dan Atie sebagai jururawat.

Sahri menjawab yang pada mulanya beliau menjangkakan Nija hanya ada peluang 40-60 untuk terus hidup.

Nija yang berpeluang untuk hidup akan meneruskan dengan amal ibadat dan bertaubat, katanya.

AFChat Sekarang !: http://www.technerd.net/ircstats/channelspy.php

Dodoi
Menyanyikan lagu Belaian Jiwa sambil mendodoikan Nemo di pangkuannya. Perempuan mana tengok yang tidak cair. Tiga SMS saya terima sewaktu adegan ini. “So cute !”, “Cutenya Vince dodoikan Nemo” dan “Cutenya Vince”. Saya hantar satu ! ?

Cengkeduk
Vince lagi bermain dengan Nemo. Mengacah-acah Nemo dengan makanan sambil terdengar Atie menyanyi lagu Save The Best For Last. Sungguh klasik !

Just imagine ! Bila kita terdengar sahaja suara menyanyi lagu-lagu tertentu kita sudah boleh mengagak itu minggu keberapa. Bukan ? Macam lagu Save The Best For Last, kita tentu tahu itu minggu ketiga. Minggu Adi tersingkir dari Akademi Fantasia.

Berbalik pada cerita Vince dan cengkeduk tadi, acah punya acah punya acah. Last-last dia yang makan. Kurang asam punya budak.

Vince yang agaknya pertama kali makan dengan cengkeduk tidak reti menyebut cokodok. SM, erti bukan reti !

Vince turut membuat pengakuan di confession camera tentang microwave yang telah meletup semalam kerana eksperimen beliau meletakkan cokelat di atas kuih bom. Kerana kecuaian tersebut, microwave telah berasap. Beliau telah dilarang daripada menggunakan microwave.

Forum Komuniti Online Sekarang !: http://www.afundi.com/komuniti

Control
Sedang mereka duduk santai di ruang tamu, mereka bercerita tentang Azizi yang khabarnya di rumah amat bising dan gamat. Ini berbeza dengan perwatakannya di Akademi yang dikelilingi dengan banyak kamera.

"Aku cubit kau", sambil mengajuk perlakuan Azizi.

Vince beberapa kali mengusik Azizi. Azizi kononnya control macho. Biasalah tu memang susah nak control terutamanya bila on camera.

Ramai yang ada ketika itu, Vince, Rosma, Khai, Nana, Burn, Azizi, Liza dan Atie. Mana Adi dan Sahri ? Boleh buka file CSI ni !

Korset
Ada satu baju, Encik Baha bawa. Mereka kena try. Sahri kena try. Nampak sedikit kurus. Burn kena try. Encik Baha mencadangkan agar disertakan bunga merak untuk Burn. Adi pun kena try. Encik Baha mengetatkan di bahagian pinggang. Rasanya kena bagi korset untuk Adi.

Jelingan Manja
Memang lagu ini di Konsert 7 merupakan antara persembahan terbaik di Akademi Fantasia. Melihat Nija menyanyikan lagu ini dengan penuh attitude amat menarik.

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger