Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 06 June 2004

Akademi Fantasia IITirai Akademi Fantasia II

Dalam episod kali ini, para penonton dibawa melawat ke banglo Akademi Fantasia. Menggunakan warna korporat Akademi Fantasia iaitu biru dan kuning, banglo tersebut masih dalam proses pengubahsuaian. Banglo tersebut terletak di Country Heights Kajang. Kagum melihat banglo tersebut.

Penonton juga dibawa melihat sewaktu hari Pendaftaran iaitu pada 22 Mei 2004.

Saya amat kagum melihat rekabentuk banglo tersebut termasuk rekaan dalamannya. Amat menakjubkan. Segala-galanya ditaja tidak seperti di Akademi Fantasia musim pertama. Di Akademi Fantasia II, para penaja datang seperti air. Sehingga sabun mandi juga ditaja.

Seperti OPs OPHELIA, saya amat mengharapkan para penaja akan datang semasa OPs II dan yang paling utama ialah sewaktu OPs III di Singapura nanti. Yang penting, para pelakon dan tenaga produksi OPs OPHELIA perlu mempersembahkan sebuah persembahan yang gemilang bermula minggu hadapan iaitu 16-27 Jun.

Reality TV vs Reality Online: OPs OPHELIA: A Fashion Opera

Bilik latihan vokal berkonsepkan warna merah, manakala bilik diskusi berwarna kuning. Manakala bilik latihan tarian berwarna biru. Yang menarik, bilik-bilik tersebut banyak cermin untuk memudahkan sesi rakaman dijalankan. Ada hidden-camera yang akan diletakkan di belakang cermin-cermin tersebut. Bilik Pengetua pula berkonsepkan kayu. Agak antik. Dewan makan berlatarkan warna hijau dan biru turqoise. Ruang tamu Akademi Fantasia berlatarkan warna kuning cair. Yang menarik ada satu ruang lepak yang ditaja oleh Coke.

Bilik tidur lelaki berlatarkan warna jingga dan bilik perempuan berlatarkan warna biru.

Sesi fotografi untuk tujuan promosi telah pun dijalankan. Rata-rata mereka bergaya di hadapan kamera dengan baik. Sementara itu, pemeriksaan kesihatan juga telah dijalankan di Subang Jaya Medical Centre.

Pelajar-pelajar tersebut kemudiannya dibawa membeli-belah dan ke Putrajaya. Acara ke Berjaya Times Square benar-benar menarik saya ke sana. Saya sendiri belum pernah sampai ke pusat membeli-belah terbaru di Kuala Lumpur itu. Teringin juga nak naik roller-coaster yang ada di situ. Zarina sampai muntah dan Nurul serta Edlin sampai menangis. Mesti ada sesuatu yang menarik di situ. Amacam PFS dan kawans, berani ?

Para pelajar juga diperkenalkan dengan tenaga pengajar di Akademi Fantasia. Mereka terdiri dari Adnan Abu Hassan, Fatimah Abu Bakar, Linda Jasmine, Siti Hajar, Corrie Lee, Dr Sher Kawi dan Pengetua AF Ramli MS.

Yang pertama kali penonton kenal ialah Roslina Hassan iaitu Penasihat Residen. Tidak saya ketahui sama ada beliau juga merupakan Penasihat Residen untuk pelajar lelaki atau pun hanya untuk pelajar perempuan.

Mereka juga turut didedahkan dengan prosedur teknikal yang melibatkan produksi sesebuah rancangan. Mereka diajar cara-cara menggunakan pembesar suara dan proses penyelenggaraannya.

Mereka juga diperkenalkan dengan Ketua Solekan dan Busana ASTRO untuk sesi pengenalan tentang cara-cara berpakaian.

Mulai esok, demam kembali. Menuju Puncak !

Tanda-Tanda Demam Akademi Fantasia Anda Kembali
1. Tergerak hati ingin mengecat rumah anda dengan warna-warna terang seperti banglo Akademi Fantasia
2. Tergerak hati ingin mencuba roller-coaster di Berjaya Times Square.

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger