Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 05 September 2004

Mini Gathering Puteri Gunung Ledang
Sekali lagi selepas tamatnya Akademi Fantasia, saya mendapat beberapa orang lagi kawan baru. Malam itu, saya turut menyertai mereka untuk menonton Puteri Gunung Ledang. Walaupun sudah menonton filem tersebut, saya menontonnya sekali lagi kerana ini pertemuan mereka yang pertama kali.

Malam itu saya dapat bertemu dengan Wink, Annemorph, OrangKampung, Scov, bakat tumpul, ajeem, CKin, Cikanos, linbanana, keisch, Resmo, mee sua, KA, Izreen, Yasz, Rose, LV, wai em, Nuar, hemo hemo dan Jojie. Maaf kalau ada yang tertinggal namanya. Ini hanya satu permulaan. Macam dulu saya selalu keliru antara Yeen dan Izreen. Maklumlah lebih kurang saja. OrangKampung macam emak Edlin. Ada gaya-gaya seorang Datin. Yang lebih hebat tentunya CKin yang terbang dari Brunei semata-mata mahu menonton Puteri Gunung Ledang. Terima kasih kerana menghadiahkan saya miniature kapal terbang Royal Brunei.

Apa yang best tentang mereka ini ialah tanpa mengira siapa yang mereka minat, kami dapat duduk semeja dan bercerita tentang Akademi Fantasia dari pagi hingga malam. Kita berkongsi satu minat yang sama. Sesiapa sahaja boleh menyertai kami.

Darzfan, bila lagi ? Bila berada di Kuala Lumpur. Sila lapur diri. Sesiapa sahaja yang berada di luar Kuala Lumpur dan bercadang untuk berada di Kuala Lumpur, boleh juga melapurkan diri anda.

Saya menerima sesiapa sahaja yang sudi untuk menyertai kami tanpa mengira siapa yang mereka minat. Itulah magiknya Akademi Fantasia. Saya lebih gemar bertemu dengan peminat yang fanatiknya masih boleh dikawal, bukan sekadar fanatik diluar kawalan.

Berkenaan Puteri Gunung Ledang, setelah menontonnya untuk kali kedua saya merasakan ia agak membosankan. Puteri Gunung Ledang ialah jenis filem yang hanya sesuai ditonton sekali sahaja seperti The Game dan The Sixth Sense. Beberapa kali saya terlena.

Outing Makan Ketam
Hari Sabtu lepas saya, badrul, dream, Chail, Lina dan anaknya telah pergi ke Pelabuhan Klang. Terima kasih kepada badrul yang telah membelanja ketam Port Village di Pelabuhan Klang. Tiada kejutan yang dibawa oleh badrul.

Melodi
Muncul selama lima saat dalam Melodi untuk komen tentang filem Sepet iaitu filem arahan Yasmin Ahmad. Saya berkesempatan untuk menonton hasil akhir filem tersebut atas jemputan pengarah filem tersebut sebelum ianya dihantar ke Lembaga Penapisan Filem Malaysia. Tentulah hasilnya akan lain dari apa yang sebenarnya ditonton sebelum ini. Seperti juga dengan rakaman temuramah oleh wartawan Melodi. Saya sendiri tidak tahu ia adalah untuk Melodi. Terima kasih kerana telah menyunting rakaman tersebut sehingga menjadikan percakapan saya begitu lancar.

Majlis Perkahwinan Shay
Tengahari tadi makan percuma kerana menghadiri wedding Shay, salah seorang pembaca blog saya sendiri. Ramai juga yang hadir antaranya KA dan anak-anaknya, Leen, Izreen, sempoii dan keluarga, kak iffa dan suami, frodo, wink, LV, wai em, ajeem, Lan dan lain-lain.

Perjalanan Bu Aminah
Bertemu Farah dan keluarganya yang sama-sama mahu menonton kerja seni gurunya di Akademi Fantasia dahulu. Teater tersebut membuka satu lokasi baru kepada penggiat teater tempatan untuk mementaskan karya-karya mereka. Lambang Sari ialah sebuah pentas arena yang sesuai untuk sebuah produksi-produksi marhaen yang bermimpi untuk beraksi di Istana Budaya.

PUTERI GUNUNG LEDANG...A TRIBUTE.

Di suatu petang seorang atuk (A) sedang berbual dgn cucunya, Boy (B) sambil menonton berita di NTV7…

A: Boy, tinggi menGUNUNG LE DANG suria tu punye gaji skarang, dah naik pangkat join NTV7.

B : Aisey tok, isu duit ni sensitip sekarang

A : Apasal?

B : Kereta boy rosak lah… Mane nak cari duit nak repair ni…

A : HANG TU AH, degil!,...atuk dari dulu lagi suruh simpan duit, cari kerja.

B : Susah lah tok nak jadi reMAJA. PAHIT hidup kitorang ni…susah nak cari duit.

A : Sape suruh cari duit jual vcd…tu BENDA HARAm tu… pi la buat keje lain

B : Dah tok, dulu kan Boy buat keje kontrak tapi tak lame. Kan masa Boy angkat simen tu, Boy teglincir terpelanTUN TEJAtuh….Seminggu Boy masuk spital

A : Habis tu, pi la belajar part time ke…ni tidak, duduk rumah layan muzik, tiap2 hari pasang cd group Henson tu, lagu apetu…yg MmmM BOK tu…dah tu asyik mengadap vcd2 GUSTI ADI, PATImah, Leman dan sesape lagi lah member2 Boy tu……dari pinjam vcd2 gusti diorang tu kan lagi bagus Boy buat kerja berfaedah sikit.

B : Tok, lagu Mmm Bob la...

A : Sama la tu...atuk ni lidah dah keras Pi lah sambung belajar, senang nanti cari kerja.

B : Susah lah tok...saya ni blur sikit...kalo buat ujian tu, asyik nak menipu je.

A : Tak baGUS TI-PU, TRIme aje lah yang awak tu malas bukan blur...

B : Abis tu camne tok?

A : Boy tak yah nak peNING. RATionalnye, senang. Boy kene usaha…nanti lamBAYAN duit tu akan datang lah kat depan muka Boy tu.

B : Ok la tuk, Boy akan usaha.

A : Dah,dah, atuk lapar ni...Mak dah keluar kan? HmmM NASI Rasenye pun dah habis. Pi lah tolong belikan atuk makanan sikit.

B : TakDE, MAK pi keluar sat. Boy dah belikan laksa untuk atuk, ade kat dapur tu.

A : LAKSA, MANA? Brape ringgit Boy?

B : RM 7. DULANG ke atau nak saye hidang atas meja je?

A : Letak je atas meja tu..tak yah pakai dulang, leceh. Bawak sekali air PATI Herba atuk tu.

B : Ok atuk.

A : Borak ngan Boy ni tetiba atuk rase nak tengok Puteri Gunung Ledang pulak, sat lagi bawak atuk ye lepas atuk habis makan ni…

B : Tak leh atuk, sorry…

A : Kenape?!

B : TIARA Boy kan rosak laa….

Moral of the story….Pi lah menonton Puteri Gunung Ledang dan jangan beli Tiara ye. Sokong lah industri tempatan yang berbaloi

oleh wink | Email | Homepage | 09.06.04 - 9:48 am | #

Gambar ihsan KA
Buat Saudara Anwar Ibrahim : Bebas Seperti Burung

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger