Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 29 June 2005

Sekadar Senyum
Semalam saya agak kehairanan mengapa satu link yang menggunakan Xanga begitu banyak memasuki blog saya. Selalunya Xanga hanya dari Leen yang menulis amat baik dalam Bahasa Inggeris. Tetapi hari ini ia datangnya dari Wong Jin Min.

Ia turut diulas di dalam Gambar – Nizam Zakaria dalam blognya sendiri berkenaan isu yang sama.

Kandungan komen tersebut boleh didapati di sini

Monday, June 27, 2005

WOAH

I was surfing around and i came across malaysia's number 1 blog. It was by this website called MalaysiaTopBlogs. The reliability of it, no comment from me. Moreover, the whole blog is written in Bahasa Melayu.

Im not woahing over the fact that it is DE number one blog (i dont give a rat's ass about blogs and their number of hits)

Neither am i in awe beause of the use of language (im not racist)

It's just that, reading it was like reading my high school's '300 contoh Karangan' book.SPM again. NOOOO!!!!

Freaky.


Komen
Apa salahnya menulis dalam Bahasa Melayu ? Kerana saya tahu pembaca saya dari kalangan komuniti yang mahu membaca dalam Bahasa Melayu. Blog dalam Bahasa Melayu tidak banyak, inikan pula blog yang ditulis dalam bahasa “karangan: seperti yang disebutkan itu. Saya mengambil inisiatif ini untuk menulis dalam Bahasa Melayu karangan agar pembaca berbangsa lain seperti Wong lebih faham apa yang ditulis dan mula meminati bidang seni yang saya cuba popularkan.

Jika hari ini beliau mengidamkan hits yang banyak, InsyaAllah, pada hari ini impian beliau akan menjadi kenyataan. Impian tersebut akan berlarutan selama mana artikel ini tersiar di muka hadapan blog ini. Setelah artikel ini tersimpan di bahagian arkib, beliau harus pula mencari taktik lain untuk mendapatkan hits yang baru. Ia akan berulang lagi sehingga beliau sendiri puas.

Ini bukannya cara untuk Wong mendapatkan publisiti dan hits yang datang secara tiba-tiba. Cara ini sangat MURAH. Agaknya, hari ini Wong turut tersenyum puas kerana hitsnya naik secara mendadak.

Blog saya yang sinonim dengan Akademi Fantasia, maka tidak hairanlah sekiranya blog ini juga boleh menjadikan impian satu realiti. Kecapi impian anda, Wong !

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger