Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 29 September 2005


Album Launching Adam - Tak Tahu
Grand Ballroom
Hotel Maya, Kuala Lumpur

Pelancaran Album Adam bertajuk Tak Tahu telah berlangsung dengan suasana yang agak eksklusif di Ballroom Hotel Maya, Kuala Lumpur. Pertama kali menjejakkan kaki ke hotel tersebut yang mempunyai rekaan dalaman yang hebat dan bersesuaian dengan konsepnya yang bercirikan sebuah resort urban butik. Saya telah ke majlis tersebut bersama seorang kawan media dan kemudiannya Juan Danza dan Klubbkidd menyertai saya. Sempat juga saya bertemu dengan Keluarga Adam yang terbang dari Kota Kinabalu, Sabah, keluarga Kapten Misman, Feeda dan Hanis iaitu Presiden dan Naib Presiden Adam Fan Club Malaysia serta beberapa kawan yang lain.

Pada malam tersebut turut dilancarkan Laman Web Adam yang dikendalikan oleh KRU. Saya merasakan ini bakal mengelirukan para peminatnya. Pihak Adam Fan Club Malaysia harus berbincang dengan pihak KRU Music untuk saling bertukar-tukar link antara satu sama lain agar peminat tidak keliru dengan kedua-dua website yang ada. Maklumat-maklumat di antara dua website tersebut juga perlulah selari dan tidak berlaku kekeliruan kepada peminat di masa akan datang. Satu website harus bertindak sebagai perantara Adam dan peminatnya manakala yang lagi satu boleh dijadikan portal komuniti untuk peminatnya.


Menariknya kejutan yang dilakukan untuk melancarkan album Adam apabila ditampilkan tenaga-tenaga pengajar dari Akademi Fantasia 2 yang membawa kek hari lahir Adam dan album beliau ke dalam dewan. Pengetua Ramli MS, guru Seni Persembahan Puan Fauziah Nawi, guru Motivasi Dr Sher Kawi, pakar tatarias Puan Mahani dan guru Nada Suara Puan Siti Hajar antara yang hadir di majlis tersebut. Pada saya ia merupakan satu moment di majlis tersebut yang agak touching untuk melihat reunion antara anak murid mereka dan tenaga pengajarnya. Lebih-lebih lagi dalam situasi anak murid mereka telah berjaya melahirkan sebuah album untuk para penggemar Akademi Fantasia. Ia merupakan hari menuai hasilnya setelah 10 minggu berada di Akademi Fantasia dan hampir setahun sebagai bintang Akademi Fantasia.

Secara jujurnya, Adam bertuah kerana kesanggupan KRU melaburkan wang mereka untuk membeli Adam dari Maestro Talent. Seperti yang pernah saya ucapkan sewaktu di Gathering Pertama Adam Fan Club setahun yang lalu. Inilah masanya untuk Adam melombong setiap pengalaman adik-beradik KRU iaitu Norman, Yusry dan Edry yang sememangnya bijak merancang perniagaan mereka. Adam harus menjadi seorang bintang yang bijak dalam memikirkan tentang masa depannya sendiri.

Ya benar, KRU bukanlah nama besar dalam bidang muzik. Nama mereka tidaklah begitu gah dalam menghasilkan album-album yang bermutu lagi berkualiti besar. Bukan sekadar itu sahaja yang perlu Adam kaut sewaktu masanya dengan KRU, tetapi juga bakat mengendalikan perniagaan serta mempelbagaikan perniagaan mereka yang jarang-jarang ada dalam minda sebilangan besar artis tempatan tetapi ada pada kumpulan KRU.


Antara lagu yang termuat dalam album berkenaan adalah lagu Tak Tahu yang kini menjadi lagu popular yang sering dimainkan di corong-corong radio. Turut dimuatkan ialah lagu remix Terhangat Di Pasaran (duet bersama KRU) serta Haruskah iaitu lagu yang pernah menjulang nama Adam sebagai pemenang Tempat Ketiga di Akademi Fantasia 2. Selain daripada itu lagu Menggapai Bintang yang kini dinyanyikan solo oleh Adam turut dirakamkan semula.

Single kedua dari album ini bertajuk Jatuh merupakan sebuah lagu balada yang tentunya akan menjadi kesukaan para peminat wanitanya, Ku Bertanya merupakan sebuah lagu yang berkonsepkan unplugged yang agak minima penggunaan muziknya dan lagu Walaupun lebih berkonsepkan nostalgia KRU era Awas. Antara lagu rancak rakaman baru yang turut dimuatkan dalam album ini ialah Sana Sini, Seri Satu Sama dan Keliru. Lagu-lagu tersebut bakal menyerlahkan lagi kehebatan Adam dalam bidang tarian.

Sempat juga berbual dengan Pengetua Ramli MS dan beliau turut bertanya tentang email yang saya hantar kepada Editor Bintang Popular Berita Harian berkenaan artikel dalam kolum Aspirasi beliau. Sekali lagi saya menyatakan artikel-artikel sedemikian yang perlu diarkibkan di dalam laman web Bintang Popular dan bukannya gossip-gossip artis. Apa faedahnya menyimpan gossip-gossip artis di dalam server dan membuang artikel Aspirasi Ramli MS ?

Selesai majlis, beberapa kawan-kawan dari ASTRO termasuk Rozina Aziz, Aznil Hj Nawawi dan rakan-rakan media telah melakukan tour di sekitar hotel serta kemudahan-kemudahan yang disediakan di hotel tersebut oleh pegawai pemasaran. Sememangnya rekaan dalaman Hotel Maya amat menakjubkan sekali. Kami dibawa melawat ke setiap jenis bilik yang ada di Hotel tersebut, kolam renang, bilik spa, kemudahan bilik videoconference dan Sky Lounge yang mengadap Zouk. Speechless !

Foto Majlis Album Launching Adam - Tak Tahu boleh didapati di Fotopages SM.

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger