Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 09 November 2005

DUREX Global Sex Survey 2005

Pertamanya, jangan betulkan monitor anda kerana apa yang anda baca memang datang dari isi hati, pandangan mata dan rakaman lensa seorang sultanmuzaffar. Siapa kata seseorang hanya boleh terus kekal dalam arena blog dengan isu berkisar kepada kisah hidup Mawi sahaja. Walaupun tanpa isu tentang Mawi, saya berharap yang blog ini akan terus dibaca dan dilawati. Tidak pernah saya gusar atau gentar dengan amaran yang mengatakan saya takut tidak laku apabila memberikan komen tentang tepi kain Mawi. Oleh itu, saya lebih selesa bercerita tentang tepi kain penduduk dunia yang telah disingkap oleh DUREX Global Sex Survey 2005 dalam satu laporan yang cukup lengkap untuk dijadikan bahan blog.

Sebanyak 5,409 orang rakyat Malaysa telah terlibat dalam soalselidik tersebut yang rata-rata mereka berumur di antara 16 hingga 55 tahun. Dari seramai 5,409 responden tersebut, 70% adalah lelaki dan selebihnya wanita. Secara purata sebanyak 46% adalah mereka yang berumur 25-34 tahun, 26% adalah mereka yang berumur 21-24 dan 15% adalah mereka yang berumur bawah 20 tahun.

Menurut kajian lokasi yang paling digemari oleh para responden melakukan hubungan seks adalah di tandas pusat hiburan selain bilik tidur ibu bapa. Sebanyak 44% memilih tandas berbanding bilik tidur ibu bapa dan dalam kereta. Tetapi sayangnya rumah tunang tiada dalam pilihan soal selidik tersebut. Jika dilihat pada senarai-senarai pilihan responden melihatkan kemampuan rakyat Malaysia yang mempunyai jati diri hebat untuk menonjolkan diri mereka di peringkat antarabangsa. Ada di antara mereka pernah melakukan hubungan seks di pejabat. Bayangkan tempat anda bekerja seharian pernah merupakan tempat rakan sekerja melakukan hubungan seks. Bagaimana penerimaan anda ? Tidak cukup dengan itu, ada di antaranya yang melakukannya di taman-taman, dalam konteks ini tentunya Taman Tasik Titiwangsa, Taman Tasik KLCC, Taman Tasik Perdana, Taman Tasik Permaisuri, Taman Tasik Kelana Jaya dan sebagainya. Sebanyak 10% daripada responden memilih di hadapan kamera, maka tidak hairanlah wujudnya VCD Pramugara Terlampau dan Bohsia Bangsar. Dengan kecanggihan telefon bimbit yang ada, semuanya boleh menjadi kenyataan dan dipromosikan dengan kadar segera.

Secara purata penduduk dunia mengadakan hubungan seks sebanyak 103 kali setahun. Manakala responden rakyat Malaysia pula sebanyak 83 kali setahun. Secara purata orang Malaysia melakukan hubungan seks sebanyak 1.5 kali seminggu. Ini bermakna dalam seminggu ada satu hubungan seks yang separuh jalan sahaja dan “Abang penat !” merupakan alasan yang paling kerap digunakan untuk mengelak hubungan tersebut. Penduduk yang paling kerap melakukan hubungan seks setahun ialah rakyat negara Greece dan diikuti oleh Croatia dan Serbia and Montenegro. Serbia ? Memang sudah dijangkakan mereka dari kalangan yang bernafsu besar. Lihat apa yang telah mereka lakukan ke atas rakyat Bosnia satu ketika dulu.

Tidaklah begitu memeranjatkan apabila umur rakyat Malaysia melakukan hubungan seks untuk kali pertama telah turun dari 21 tahun pada tahun 2003 kepada 19 tahun pada tahun 2005. Semakin maju para remaja Malaysia. Purata untuk keseluruhan penduduk dunia juga menurun ke umur 17.3 tahun. Walaupun berada pada kedudukan keempat setelah India, Vietnam dan Indonesia, ia bukanlah satu yang boleh dibanggakan. Maka boleh diandaikan secara keseluruhan kali pertama seorang rakyat Malaysia melakukan hubungan seks adalah pada usia 19 tahun. Kalau saya menjawab soalan tersebut, mungkin angkanya menjadi lebih kecil.

Melihatkan angka 39% pada bilangan responden yang tidak mengambil tahu tentang sejarah seksual pasangan masing-masing, ia adalah satu angka yang menggerunkan. Pendidikan tentang mengetahui dan mengambil berat tentang seks amat perlu ditekankan oleh pihak berwajib melalui kempen-kempen atau menekankan kepada pendidikan agama. Berdasarkan jawapan yang telah diberikan responden, mereka inginkan kesedaran diberikan kepada beberapa topik seperti HIV/AIDS dan rata-rata mengharapkan agar kerajaan menyediakan peruntukan untuk pendidikan seks.

Dalam perkembangan lain, Amber Chia telah terpilih sebagai Selebriti Paling Seksi di Malaysia. Antara selebriti pilihan lain yang tersenarai ialah Siti Nurhaliza, Ning Baizura dan Fasha Sandha.

Apa agaknya pilihan saya ? Saya cuba meluaskan skopnya kepada seluruh dunia. Paling tidak pun sekitar Malaysia dan Indonesia. Saya akan memilih Siti Nurhaliza, Camelia, Dian Sastrowidoyo, Ladya Cheryl (pemegang watak Alya dalam AADC), Tamara Bleszinsky (pemegang watak Ana dalam sinetron Hikmah) dan Jolyn (ada lah…). Jika ada di antara anda yang perasan, mereka ini seperti berada dalam satu set yang sama. Tidak banyak perbezaan antara mereka satu sama lain. Rambut panjang, berkulit cerah dan raut wajah juga agak sama antara satu sama lain. Manakala untuk selebriti lelaki saya akan memilih Zulhuzaimy (pelakon teater yang disegani ramai).

Ulasan : TV Smith's Dua Sen

Malaysia Boleh !
Support World AIDS Day

BlogsMalaysia : Sharp Bytes From Bolehland
Saya jumpa satu portal yang bertujuan meng'orgy'kan entri atau posting pada blog yang ada di Internet yang dirasakan wajar untuk disarankan kepada pembaca-pembaca yang lain. Di sana anda berpeluang untuk membaca komen dari mereka yang memberikan komen terhadap entri blog anda (sekiranya entri anda disarankanlah oleh mereka). Banyak sisipan perkataan atau pandangan yang anda adakalanya terleka atau terlepas pandang ada di situ. Semalam, salah satu entri blog ini disebut di sana dalam artikel bertajuk "A vicious circle of misery"

1 Responses to

  1. Hati Riang Says:
  2. ini hanyalah satu survey yang bukan bertujuan apa apa disebaliknya.
    Pada usia berapa saudara SM pertama kali melakukan hubungan seks? (bukan melancap), dan apa perasaan anda ketika itu?

     
Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger