Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 29 May 2006

Diari Akademi Fantasia 01 01 & 02

1. Ramai yang menangis kegembiraan kerana berjaya ke Akademi Fantasia. Ada pula yang menangis kerana tidak berjaya ke Akademi Fantasia. Diddy menangis kerana berharap rakan-rakannya yang lain dapat bersamanya memasuki Akademi Fantasia. Apa komen anda ?

2. Musim ini ruang Akademi Fantasia nampak begitu luas. Tidak seperti musim-musim yang terdahulu apabila terlalu diserabutkan dengan barangan tajaan. Saya suka kerana banyak ruang kosong. Anda sukakan rekaan dalam Akademi musim ini ?

3. Banglo Akademi Fantasia kali ini merupakan sebuah gudang di sekitar Shah Alam. Apakah satu penderaan terhadap bakal bintang Akademi Fantasia 4. Apa komen anda ?

4. Dr.Fazley turut berfungsi sebagai guru agama di Akademi Fantasia. Selain mengajar bahasa Inggeris, Taekwando dan menjadi Perunding Motivasi. Cubaan Mawi berjaya pada musim lepas. Cubaan Salima juga semakin mula dikesan. Apa pula komen anda ?

5. Minggu ini merupakan tribute kepada Tan Sri P.Ramlee dan Puan Sri Saloma. Satu perubahan yang berani dalam industri hiburan berbicara sudah cukupkah penghargaan diberikan kepada beliau dan Akademi Fantasia mengambil langkah untuk memberikan penghargaan melalui penyampaian lagu oleh pelajar. Apakah langkah ini merupakan ciplak idea dari program American Idol ? Apa komen anda ?

6. Saya teruja menantikan setiap persembahan pelajar. Saya juga akan lebih teruja sekiranya Panca Sitara diundang menonton atau sebagai kejutan pada malam tersebut. Saya juga akan lebih gembira sekiranya Sheila Majid turut diundang sebagai kejutan ke dalam Akademi. Anda bagaimana pula ?

Pada minggu ini satu kelainan yang pertama kali ditampilkan oleh Akademi Fantasia apabila para pelajar Akademi Fantasia mengabadikan kenangan mereka terhadap jasa-jasa yang disumbangkan oleh Seniman Agung Allahyarham Tan Sri P.Ramlee dan Biduanita Negara Allahyarham Puan Sri Saloma. Bersempena dengan hari perginya Allahyarham Tan Sri P.Ramlee ke Rahmatullah pada 29 Mei 1973, dua belas pelajar Akademi Fantasia diberikan lagu-lagu nyanyian pasangan suami isteri tersebut untuk dipersembahkan pada hari Sabtu ini.

Farhan mendapat lagu Hujan Di Tengahari, Faizal (Ingin Tahu), Nora (Perwira), Amirul (Dengar Ini Cerita), Karen (Malam Pesta Muda Mudi), Lotter (Azizah), Velvet (Darah Muda), Rich (Ai Ai Twist), Diddy (Aduh Sayang), Salima (Apa Guna Berjanji), Zila (Jangan Tinggal Daku) dan Haziq (Tidurlah Permaisuri). Saksikan persiapan mereka di dalam Diari Akademi Fantasia setiap hari Isnin - Jumaat di Astro Ria.

Pilihan saya ada banyak musim ini : Fabulous Faizal, Dazzling Diddy, Lotter dan Farhan.

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger