Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 20 May 2006

Tirai Akademi Fantasia 4 - Blog

Apakah pandangan anda tentang program pembuka gelanggang Tirai Akademi Fantasia 4 ? Saya sedikit terkilan kerana kejayaan Farah memenangi Artis Harapan di Anugerah Industri Muzik 12 tidak disebut.

Bagaimana pula dengan kejutan-kejutan yang ditampilkan sewaktu notis pemberitahuan dilaksanakan ? Sejak akhir-akhir ini penonton televisyen sering disogokkan dengan kejutan dari program Wakenabeb yang bersifat lebih segar dan meransangkan minat penonton. Tingkat harapan penonton sudah berbeza sejak menonton rancangan yang semakin popular itu. Kejutan untuk Haider boleh saya sifatkan agak menarik perlaksanaannya. Kejutan untuk Jeff juga agak menarik kerana ia menyerlah tabiat baik sebenar beliau. Begitu juga dengan Karen yang dikejutkan dengan penarik kereta. Cuma elemen ketegangan tidak begitu sampai kepada beliau sendiri dan penonton. Diddy nampak begitu selamba apabila kononnya disabitkan dengan kesalahan lalulintas.

Mereka nampaknya sudah bersedia untuk menerima sebarang kejutan dari Akademi Fantasia dan hanya menantikan masa emas itu tiba.

Apakah pula signifikannya pengalaman seorang nenek tua dengan Tirai Akademi Fantasia yang diletakkan di bahagian penghujung program tersebut ? Sebarang kaitan dengan fenomena Mawi sewajarnya diletakkan di bahagian awal rancangan sewaktu mengimbas kejayaan bintang-bintang AF yang lepas.

Saya suka dengan gandingan pengacara baru yang diketengahkan iaitu Nana, Farah dan Reza. Gandingan mereka nampak begitu segar dan bertenaga.

Pada musim ini, penonton berpeluang untuk mengundi dua pelajar kegemaran mereka untuk meneruskan pengajian mereka di Akademi Fantasia. Tekan sahaja AFPRE (NAMA PELAJAR) dan hantar ke 32999. Selain 10 pilihan juri, 2 orang pelajar pilihan penonton akan turut merasai bahana dan bahang menjadi pelajar Akademi Fantasia selepas berakhirnya Konsert Prelude Akademi Fantasia pada 28 Mei ini. Melangkah sahaja mereka keluar dari Studio Satu, mereka akan terus dikuarantinkan di banglo Akademi Fantasia.

Apa pula pandangan anda ?

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger