Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 28 July 2006

Diari Akademi Fantasia 09 07&08

Tidak sempat menonton minggu ini. Hanya sekejap-sekejap sahaja. Ada banyak panggilan telefon perlu dijawab. Sempat juga singgah menonton rakaman Diari Studio Satu Siti Nurhaliza. Orang kata sokongan untuk Siti semakin berkurangan, tetapi ramai juga yang hadir dalam rakaman tersebut.

Mungkin sedikit berbeza perasaannya. Jika dahulu saya masih boleh melayan perasaan perasan yang lagu-lagu yang dinyanyikan oleh Siti Nurhaliza adalah untuk diri sendiri. Lagu-lagu cintanya adakalanya mencipta fantasi sendiri. Tapi kini amat berbeza. Sudah tiada rahsia lagi yang lagu-lagu cinta itu ditujukan kepada Datuk K. Terbayang sahaja senyuman alim kucing Datuk K sudah cukup menghiris dada. (ketawa panjang)

Saya tabik dengan Siti Nurhaliza kerana menghabiskan rakamannya dengan satu take sahaja. Saya lebih suka kalau diulang seberapa banyak kali sekalipun.

Dalam Diari orang kata semua pelajar finalis telah mendapat lagu baru mereka kecuali Farhan. Velvet hanya dapat lirik. Satu permainan perang saraf yang bukan sahaja untuk mengumpan emosi Farhan yang masih menahan emosi marahnya, tetapi juga mampu mengumpan emosi penonton yang menyokongnya. Kalau penonton terpedaya, baguslah.

Bayangkan kalau kita berada di tempat Farhan, adakah kita masih boleh tersenyum ? Nampak benar Farhan masih menahan emosinya.

Dalam masa yang sama undian AFMASUK nampaknya menjadi. Persaingan antara Lotter dan Rich semakin ketara. Perubahan dua tempat teratas antara mereka amat mengejutkan. Rakan-rakan media juga tidak menyangka Rich akan cuba untuk memintas. Rata-rata mereka meramalkan Lotter mempunyai peluang yang cerah. Semuanya bergantung pada hari konsert.

Teruskan mengundi AFMASUK DIDDY. Kita kasi banyak pula undi untuk DIDDY ! Barulah $eronok $ikit ! Yang di ata$ pun ma$ih boleh diundi untuk kekalkan peratu$annya. Mungkin format tahun depan perlu diubah. Kalau ada. Kita perlu AFMASUKkan pelajar. Letak hadiah hebat-hebat untuk setiap minggu. Siapa yang dapat paling atas, dapat hadiah mingguan. Jadi persaingan untuk berada di atas lebih sengit dari persaingan untuk tidak berada di tempat paling bawah.

Tepat jam 12 tengahmalam 29 Julai, peratus undian AFMASUK tidak akan disiarkan. Peratus undian terkini untuk AFUNDI akan terus disiarkan seperti biasa. Kepada semua pengundi AFMASUK, sila pasang $trategi anda secepat mungkin. :)

Ejen016
Ada satu adegan dalam cerita ini yang saya nampak sebuah idea yang original. Bila Dr.Mat ditangkap, ada seekor monyet disebelah. Satu proses pemindahan minda telah dilakukan. Ternyata berjaya. Ada cerita yang lebih menarik berlaku selepas itu. Kalau sesiapa ada perasan yang suara dalam telefon bimbit macam berubah. Sebenarnya teknologi tersebut dinamakan Fun Voice dan ditawarkan oleh DiGi. Kita boleh tukar bunyi suara kita kepada yang menerima panggilan. Itulah cara iklan atau promosi produk yang betul. Dibuat dengan begitu subtle dan tidak terlalu pasar malam.

Ini juga bukan ulasan, sekadar cakap-cakap pendek. Ulasan hanya pada hari Ahad kerana saya perlu download untuk tonton cerita Ejen016 ini.

Teater Wangi Jadi Saksi
Sempat menonton semalam. Sempat juga bertemu dengan ramai kawan-kawan teater di sana. Abang Mamat Khalid tanya bila nak ulas Man Laksa. Tiap kali masuk blog, tak pernah ada pun review Man Laksa. Tak per, nanti saya beli VCD original dan ulas. Sibuk Akademi Fantasia ini memang semakin menyesakkan. Banyak perubahan saat akhir dan lebih-lebih lagi ada Konsert Fantasia Mawi secara langsung sehari selepas Konsert Akhir.

Antara pelakon yang terlibat ialah Vanidah Imran, Khalid Salleh, Dato' Rahim Razali, Khir Rahman, Sobri Anuar, Mohammad Shoffi Jikan dan Sabri Yunos.

Maklumat Teater Wangi Jadi Saksi
Tarikh Pementasan
27 Julai-6 Ogos 2006
Selasa-Ahad 8.30 pm
Sabtu-Ahad 3 pm

Tempat
Auditorium Dewan Bahasa dan Pustaka,
Menara DBP, Jalan Dewan Bahasa,
Kuala Lumpur

Tiket
RM35, RM55, RM75, RM100

Ini bukan ulasan, sekadar promosi. Ulasan akan menyusul.

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger