Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 21 August 2006

Sepak !

Hari ini saya beli semua akhbar Melayu untuk baca cerita tentang hari-hari terakhir Siti Nurhaliza sebelum berkahwin dengan Datuk Khalid sekaligus menjadi Datin Siti Nurhaliza. Tetapi berita yang menarik perhatian saya adalah dalam Berita Minggu, sisipan BiPop yang bertajuk "Saya bukan mahu jadi kurang ajar".

Saya petik ayat dalam akhbar berkenaan dalam wawancaranya bersama Sharifah Amani yang berbunyi, "Kalau saya kurang ajar pada malam itu, mama saya yang akan sepak muka saya dulu, tak perlu orang lain!..." Sekali baca saya terkejut. Takkanlah sampai sanggup Puan Fatimah Abu Bakar yang lebih dikenali sebagai Cikgu Fati menendang muka anaknya hanya kerana ucapan di Festival Filem Malaysia yang baru lalu. Ganas benar Cikgu Fati ! Saya ulang baca. Tetapi saya tidak cepat melatah ! Saya tersenyum.

Mujur saya cepat-cepat tersedar, sepak yang dimaksudkan bukan bermakna menendang tetapi menampar. Mujur saya cepat tersedar yang dalam Bahasa Melayu ada e pepet dan ada e taling.

Jangan pula ada yang cepat melatah kerana ingatkan saya mencarut pula kerana Bahasa Melayu adalah bahasa yang amat kaya !

Berbalik kepada persoalan utama yang akan berlaku pagi ini tidak lain dan tidak bukan pernikahan Siti Nurhaliza. Jangan ada pula di kalangan pembaca yang ternanti-nantikan ulasan tentang apa yang berlaku di majlis tersebut kerana hari ini ialah hari Isnin dan saya mempunyai kerja bergaji yang harus dilaksanakan. Kerja blog ialah kerja percuma. Minggu ini minggu yang agak sibuk sikit menjelang Soccastars Reunion. Walaupun ada Siaran Langsung, ia tetap tidak akan dapat saya tonton kerana di sini hanya ada Astro sahaja. Ya ! Astro sahaja.

Perkahwinan Siti Nurhaliza hari ini mengimbau beberapa kenangan yang kalau boleh saya mahu lupakan. Kalau mereka ke Melbourne, saya mahu ke Singapura ! Yahooo !! Puteri Gunung Ledang The Musical akan dibawa bertandang ke Esplanade Theatre, Singapura pada bulan November akan datang. Kalau ia menjadi kenyataan, saya pasti tidak akan melepaskan peluang menonton versi Singapura pula. InsyaAllah.

Nota : Sambil-sambil menulis blog, sempat juga menonton sebuah rancangan yang biasanya ke udara menjelang Hari Raya ! Esok Hari Raya ! Esok Hari Raya ! Perasan tak entri blog ini tidak berapa fokus semacam penulisnya sedang dilanda trauma yang amat kronik ?

Terkini : Tepat jam 11.36 pagi, Siti Nurhaliza selamat disatukan dengan Datuk Khalid Jiwa.

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger