Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 18 February 2007

Mukhsin Bermula Dengan Kejayaan !



Satu SMS & satu panggilan telefon sudah cukup menggambarkan seluruh kegembiraan. Berita kejayaan filem Mukhsin di 57th Berlin International Film Festival. Filem tersebut akan mula ditayangkan mulai 8 Mac ini. Hari yang sama pengumuman rasmi Akademi Fantasia 5 dibuat. Mukhsin telah diterbangkan ke Berlin dan pulang membawa kejayaan. Bukan satu tetapi dua !

The Grand Prix of the Deutsches Kinderhilfswerk
MUKHSIN
by Yasmin Ahmad, Malaysia

The Crystal Bear for Best Feature Film
A Special Mention
MUKHSIN
by Yasmin Ahmad, Malaysia

Juri Antarabangsa kata;
“A wonderful, almost magical atmosphere, enhanced by a striking soundtrack. Poetic images of the closeness of a family and community. A witty script combined with well-rounded and humorous characters: All this in a story of a friendship that daren’t cross into love, and a love for which friendship is no longer enough.”
Juri Malaysia kata;
"Mukhsin, filem terbaru oleh pengarah Yasmin Ahmad mengisahkan cinta antara anak gadis 10 tahun dengan anak lelaki 12 tahun. Singkat kata, Mukhsin menggalakkan anak Melayu supaya mula mendekati zina sejak kecil lagi."
Saya kata;
Mukhsin : Kembara waktu yang paling indah. Selamat mengembara melalui terowong waktu Mukhsin untuk sama-sama kita mengenali diri kita sendiri.
Dari ulasan Rough Cut Mukhsin yang ditulis pada 16 Ogos 2006.

Tidak sabar rasanya nak menunggu apa Akmal Abdullah dari Berita Harian nak kata. David Teoh kena tambah bajet lagi nampaknya. :)

Nota : Sahabat, rehat puas-puas. Jangan gusarkan diri dengan pelbagai masalah. Jauhkan diri dari aura negatif yang sering menyelubungi kita. Kita buang jauh-jauh.

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger