Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 21 March 2007

Diari Akademi Fantasia Ep.9

Minggu ini merupakan minggu yang penuh dengan tekanan. Tekanan datang kiri dan kanan. Depan dan belakang. Diari malam ini ada menampakkan perubahan. Bila konflik dah mula berlaku barulah seronok sikit tengok Diari. Pelajar perempuan dah mula tarik-tarik muka bila tak dapat lagu yang mereka nak. Tapi bagus gak budak Heliza ni, kematangan dia menyebabkan dia pandai handle konflik-konflik macam tu. Tak sia-sia masuk Universiti. Tapi masalah mcm ni hanya berlaku kat budak perempuan. Budak lelaki takder pulak.

Eh ! Dafi dah pandai masuk dapur. Sebelum-sebelum ini pernah ke masuk dapur? Saya pun masuk dapur setahun sekali, itu pun kalau perlu. Tapi baguslah, Dafi pandai play the game. Dafi ni memang peminat fanatik AF. Dia tengok sejak AF1 sampai AF4. Join FC Nana. Jadi secara tidak langsung, dia dah tahu segala taktik-taktik bermain dengan AF. Masa Dafi memasak, Dekna membantu. Ada jugalah elemen positif yang Dekna ni tunjukkan. Orang asyik kata dia gedik-gedik saja. At least nampak juga sifat-sifat kerjasama sesama mereka juga.

Farha pun tengok AF juga dulu, tapi pelajar lelaki lain lebih reserved. Dok lah terperuk tepi dinding. Mungkin Farha pun takut dia dituduh fake macam kena kat Faizal tahun lepas. Ebi & Rizal pun sama juga.

Baru nampak balik kelas Cikgu Fati. Hari ini mereka rancang storyboard persembahan mereka. Nampak ada, tapi kurang best. Nampak tidak detail. Dapat jugalah lihat aksi lakonan pelajar. Rizal yang selama ini senyap, baru nampak muka.

Mungkin ada sebab mereka tak mahu keluarkan kelas persembahan pentas ini awal-awal. Selalunya dari kelas inilah penonton-penonton yang cepat jiwang akan mula membuai fantasi mereka. Sama macam kes Mawi & Marsha dulu dan Akma & Felix. Tadi dah kelihatan Dekna dengan Rizal dan Dafi serta Mila. Noni dan Shawal disorok dulu agaknya.

Afiq dah balik semula ke Akademi, sama juga dengan Aswad. Memang sedih aku tengok rambut Aswad tu. Rasa macam nak suruh diorang botakkan aje. Baru nampak macam Mawi sikit. Lagi satu gaya rambut yang saya rimas tengok ialah rambut Ebi.

Cuba tengok gambar di bawah, banyak betul perbezaannya. Sekali iras macam Bangla Jual karpet pun ada. (hehehe)

Sekarang, Pelajar AF5 dah ada blog sendiri. Kalau terasa nak baca blog pelajar, boleh lah klik Blog Pelajar di Laman Web Rasmi AF5. Minggu lepas banyak pelajar yang cerita tentang kelas itu, kelas ini sahaja. Tapi harap-harap mulai minggu ini mereka akan cerita pasal benda lain pulak.

Kredit : myra_myra

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger