Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 16 April 2007

Ep.31 : Lagu Baru Tugasan Baru

Lirik Lagu Terkini : Konsert 6

That Thing You Do - The Wonders : Rizal
Peronda Jaket Biru - Awie (Wings) : Shawal
Meteor Garden Theme (Qing Fei De Yi) - Harlem Yu : Dafi
Drama - Ning Baizura (Featuring Nikki & Yanie) : Mila
Nafas Cahaya - Misha Omar : Heliza
Yang Sedang-Sedang Saja - Iwan : Aswad
Jujur - Radja : Ebi
Awas - KRU : Semua Pelajar
G I G - Elite : Semua Pelajar
Gadis Dan Bunga - Rahimah Rahim : Candy

Secara keseluruhan, lagu-lagu minggu ini memang best. Lagu seperti That Thing You Do, Drama, Jujur dan Meteor Garden Theme Song merupakan antara lagu yang segar di telinga penonton. Mat Rock tentunya suka lagu Peronda Jaket Biru, Mat Rap tentu suka lagu Awas & G I G, Mat Dangdut tentunya tersenyum bila tengok lagu Yang Sedang Sedang Saja ada dalam senarai. Mak Bapak kita tentunya dapat imbau nostalgia dengan lagu Gadis Dan Bunga. Mat Jiwang suka lagu Meteor Garden Theme Song.

Sejak Aku Budak Minang, dah lama tak tengok Ujang muncul. Saya dulu memang pengikut komik-komik bersiri Ujang. Cerita-cerita yang Ujang selalu lakarkan memang best. Itu zaman saya. Saya tidak biasa dengan zaman Pedang Setiawan dan sebagainya. Saya lebih gemarkan Aku Budak Minang, Jibam, Aca dan Atuk. Memang malar segar sampai sekarang. Ujang datang ke Akademi. Shawal dan Aswad kenal Ujang. Nampak benar mereka ni orang lama atau tua. Hehehe. Pelik pulak bila hampir semua pelajar lakar rumah kampung mereka. Mereka ni asal orang kampung ke ? Yang pasti jati diri mereka lebih menebal bila mereka mengingati kembali asal usul mereka dan tidak mengagungkan bekas penjajah. Ujang pun asal dari kampung. Orang Minang. Dia memang bangga dilahirkan sebagai orang Minang dan terlakar dalam setiap karya-karyanya.

Minggu ini tak sabar nak tengok suatu kelainan dari Shawal dengan lagu rock. Aswad dengan lagu dangdut nampaknya akan jadi bahan jenaka. Boleh ke Aswad gelek dangdut ? Boleh ke Mila buat whistling ? Boleh ke Dafi bawa lagu Cina ?

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger