Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 09 May 2007

Dato’ Seri Azalina Dato' Othman Ke Akademi Fantasia

Semalam Menteri Belia dan Sukan datang melawat pelajar di Akademi. Apa pentingnya lawatan tersebut ? Perlu ke seorang Menteri datang melawat pelajar AF ? Sama ada penting atau tidak perlu bukan soalnya. Asalkan aspirasi kerajaan dapat disampaikan kepada pelajar. Sama ada mereka mendengar atau tidak atau pun mempraktikkan nasihat-nasihat tersebut, ia tetap bergantung kepada mereka. Ada lah juga nasihat-nasihat Pengkritik sebelum ini yang tidak diikut oleh pelajar AF pun. Apa pun kehadiran Dato' Seri Azalina membawa seribu erti kepada Akademi Fantasia. Memang agak stress semalam kerana terpaksa berhadapan dengan pelbagai karenah manusia. Biarkan. Biarkan. Biarkan.

Komen Pembaca
tak bst ar skarang..sejak SM terlibat dgn af,SM jarang update review. pastu ulasan dan tak sepedas dulu..cam banyak benda jer nak disembunyikan..=(
fizone 05.09.07 - 8:13 pm #

Kalau tulis benda-benda yang disembunyikan di sini, alamatnya saya yang akan tarik beg. Lagipun kalau pun tulis benda-benda yang disembunyikan di sini, ada ke yang mahu percaya kerana apa yang ditulis tidak disiarkan di dalam Diari atau Konsert. Tentulah tidak adil. Biarlah cerita di belakang tabir kekal berada di belakang tabir. Ia tidak begitu penting untuk saya menceritakannya di sini.

Lagu Gembira
Lagu Gembira memang uji vokal setiap pelajar. Aswad nampak malas. Dah minggu kesembilan baru tanya apa itu key ? Pembaca yang dah sembilan minggu bersama AF pun dah boleh tahu apa itu key. Bukan setakat key, pitching, melodi semua mereka dah tahu. Suara Ebi tidak begitu dilontarkan. Yang lead lagu ini memang Shawal.

Masa makan lah waktu yang terbaik untuk dengar pelajar berborak tentang rakan masing-masing. Saya memang suka bila mereka gosip. Macam Mila bila bercerita memang penuh bersemangat. Sama juga dengan Shawal.

Lagu tugasan Aswad memang ada bunyi-bunyi Mawi lah.

Kanak-Kanak Istimewa
Kehadiran kanak-kanak istimewa telah benar-benar menyentuh hati. Jika kita merasakan diri kita ada kekurangan, rupanya ada insan lain yang lebih kekurangan. Sekurang-kurangnya ia dapat menghiburkan hati mereka walaupun sekejap berada bersama pelajar-pelajar AF5. Candy, Mila dan Aswad antara pelajar yang tersentuh melihatkan nasib kanak-kanak tersebut. Macam yang saya sebutkan di awal artikel ini, cerita-cerita belakang tabir, tidak perlu saya ulas lebih lanjut.

Mila & Candy Jumpa Diddy
Semalam juga Mila & Candy dapat keluar dari Akademi. Yang menariknya Mila dan Candy telah dibawa ke studio rakaman Fuse untuk melihat rakaman album terbaru Diddy. Yang menonton semalam dapatlah mendengar sedikit lagu Hilang yang merupakan single terbaru Diddy yang akan disiarkan tidak lama lagi. Saya dah dengar keseluruhan lagu tersebut. Memang best. Kalau saya, saya puas hati lah.

Ramalan Konsert Akhir AF5
Ramai yang tertanya-tanya dan juga tertunggu-tunggu apakah ada penyingkiran pada hari Sabtu ini. Ada juga di kalangan pembaca yang mungkin telah berasa selesa mengharapkan tiada penyingkiran.Tiga pasang pelajar yang ada sudah cukup sesuai, kata mereka. Bakat yang mereka ada juga cukup seimbang. Tidak begitu banyak perbezaan pun. Kalau melihatkan pencapaian mereka, hanya empat orang pelajar yang saya fikirkan layak untuk ke pusingan yang seterusnya. Mila, Candy, Ebi & Shawal.

Tiket Konsert Akhir telah pun mula dijual.Saya tidak mahu menjanjikan apa-apa. Cuma mahu menghargai penglibatan positif anda di sini. Yang telah setia saban hari memberikan komen-komen yang positif mahu pun negatif. Tapi harus diingat, saya akan membuat tapisan dahulu. Keutamaan diberikan kepada sahabat, rakan dan kawan saya baik yang lama mahu pun yang baru. Untuk itu, anda boleh membuat pesanan di sini.

Hantarkan email anda ke muzaffar_mustapa@astro.com.my
cc ke sultanmuzaffar@gmail.com

Subjek : Tiket Konsert Akhir AF5
Nick di Blog : (contoh : KA)
Phone :
Bilangan :
Pelajar Kegemaran Anda : (Contoh : Aizat)

Nota : Takut ada yang tersalah faham. Tiket-tiket diatas adalah tiket beli yang berharga RM50 di Arena. Cuma ia untuk memudahkan anda untuk tidak perlu beratur di kaunter. Itu saja. Kelompok ini akan duduk bersama-sama ahli keluarga dan sahabat-sahabat sejentik saya.

Jangan rasa kalau anda meminati Aizat anda tidak punya peluang. Tidak perlu ada rasa sangsi tersebut. Atau rasa gusar. Silap-silap yang tulis nama pelajar kegemaran saya pula yang tak dapat peluang tersebut. Image Hosted by ImageShack.usImage Hosted by ImageShack.usImage Hosted by ImageShack.us

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger