Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 12 June 2007

Nothing In Singapore !

Image Hosted by ImageShack.us

The Famous Esplanade

Image Hosted by ImageShack.us

The Famous Merlion

Gegar U

Kicking off on 13th June, 9.30pm; four groups consists of local university students across all over Malaysia will participate to complete their Challenge Of The Day ! Do or Die ! The mission is to help the less fortunate. This mission takes them as far as Sabah, Terengganu, Kota Kinabalu and Penang! Watch as they struggle and work hard to accomplish the mission in the name of charity. The programme is collaboration between Astro, Yayasan Budi Penyayang, Kumpulan Utusan & The Star.

Also catch Konsert Gegar U! LIVE and will be officiated by the Prime Minister on the 17th August, Friday. 9.00pm

AC Di Sini Live From Dataran Merdeka

First time LIVE from Dataran Merdeka, AC Mizal will rock the nation this Sunday, 17th June 2007. 9.00pm for AC Di Sini LIVE From Dataran Merdeka (harap-harap tak banjir) kalau tak jadi AC Di Sini LIVE From Venice. He will be accompanied by Akademi Fantasia Queen – Mila, Malaysia’s Number One Artist – Mawi and Malaysia’s Rock Icon Awie & Ella ! Come and join us there or sit back in front of your TV screen!

Image Hosted by ImageShack.us

The Sacred IKON Malaysia logo
IKON Malaysia

Competing for the coveted title IKON Malaysia, 10 solo & 9 group artists will perform on stage for Malaysian viewers. Watch Akademi Fantasia Stars : Adam, Farah & Mawi, Malaysian Idol fame : Daniel Lee, Jaclyn Victor & Dina, Dayang Nurfaizah, Ezlynn, Reshmonu & Shanon Shah this Tuesday. And don’t forget to catch Malaysian famous groups Amuk, Def GabC, Disagree, Flop Poppy, Gerhana Ska Cinta, Jinbara, May, Mirwana & OAG this Friday !

Catch
• Buzz IKON MALAYSIA – starting 27th May 2007 – 8th July 2007, every Sunday. 9.00pm
• Klip IKON Malaysia – starting 16th June 2007 – 21st July 2007, every Saturday. 9.00pm
• Pentas IKON Malaysia (Grup) – 19th June 2007, Tuesday. 9.30pm
• Pentas IKON Malaysia (Solo) – 22nd June 2007, Friday. 9.30pm
• Pentas IKON Malaysia Separuh Akhir – 7th July 2007, Saturday. 9.00pm
• Pentas IKON Malaysia Akhir – 28th July 2007, Saturday. 9.00pm

Image Hosted by ImageShack.us

Manifestasi Resolusi Isu (MRI)

Starting 10th June 2007, every Sunday. 7.00pm, a fast-pace, compact and concise magazine programme which highlights an investigative reporting on current issues within our country. Hosts Wan Kamarudin, Anne Edward dan Rusyilda Ismail will expose, analyse and resolve the issue in this 30 minutes programme. Catch Flat Terapung & Pemancar Telekomunikasi in the next episode.

Siapa kata NOTHING ? Balik Singapore terus jadi Mat Salleh ! Sebenarnya ada banyak benda menarik di Singapore. Yang paling best tentunya Anugerah Planet Muzik 2007.

Perkara Menarik Di APM 2007
1. Siti Nurhaliza membuat persembahan bersama Gita Gutawa, gadis cilik berumur 13 tahun anak kepada Erwin Gutawa. Down grade ? Mungkin juga. Tapi malam itu Siti Nurhaliza memang pukul habis lagu Biarlah Rahsia !
2. Tepukan untuk Taufik Batisah, Singapore Idol memang paling gemuruh. Tapi sayangnya beliau gagal untuk menggondol kembali anugerah Artis Lelaki Popular bila Mawi memenanginya untuk tahun ini.
3. Banyak pula anugerah yang dimenangi oleh artis Malaysia pada tahun ini walaupun bilangan pencalonan dari Malaysia adalah yang paling sedikit.
4. Pasangan paling popular dari filem My Heart menyanyi sumbang yaamat ! Seperti kata Cikgu Adnan seorang ke seberang laut dan singgah di New Zealand dan bawa balik kambing biri-biri. Seorang lagi terus ikut Dr.Sheikh Muzaffar bakal Angkawasan Malaysia dan jadi Angkasawan pertama Indonesia.
5. Diddy pula dipimpin oleh Kris Dayanti sewaktu membawakan lagu Saling Terpesona. Tapi Hady Mirza tidak berani nak pimpin Yanie pasal takut dengan kasut Fazura.
6. Kualiti audio memang membingitkan telinga lebih-lebih lagi bila Estranged membuat persembahan dengan lagu Itu Kamu. Tapi yang bestnya ramai penonton di rumah suka dengan persembahan Rich.
7. Lepas tengok Letto buat persembahan di APM, saya terus ke Mustafa Centre untuk cari CD Letto ! Memang lagu-lagu dari album Letto meletup !
8. Walaupun bilangan artis yang berulang kali membuat persembahan di APM tetapi persembahan mereka menghiburkan. Antara artis kitar semula ialah Kris Dayanti, Taufik Batisah dan Hady Mirza.
9. Lagu Biarlah Rahsia menang di APM sebagai Lagu Terbaik. Jika tidak dicalonkan di AIM, artis Malaysia yang menggunakan khidmat komposer Indonesia bolehlah mencalonkan lagu mereka di APM kerana menepati syarat kelayakan.
10. Sofaz menang Duo/Kumpulan Popular ??? Adakah orang Malaysia sahaja yang mengundi untuk APM ??? Atau pun adakah kerana demam AF mereka masih belum kebah lagi ??? Penyakit gatal nak mengundi lagi !
11. Bila agaknya Zainal Abidin nak buat konsert solo lagi ? Rasanya saya sudah terlalu rindu ingin dengar lagu-lagu seperti Hijau, Inayah, Damai, Ikhlas Tapi Jauh, Hanya Di Radio berkumandang di sebuah konsert yang besar.
12. Taufik Batisah & Imran Ajmain menang besar untuk kategori Singapura. Tak ingat keputusan kerana pada jam 8.30 malam tengah sibuk-sibuk di luar stadium kerana lambat sampai. Penonton RIA tidak dapat menonton pada waktu tersebut kerana mereka perlu menonton Berita BERNAMA. hahaha
13. Mawi menang dua kategori popular iaitu Lagu Paling Popular dan Artis Lelaki Popular dan tidak dicalonkan untuk kategori terbaik. Berbeza dengan Datuk Siti Nurhaliza yang menang kategori popular dan juga kategori terbaik.
14. Irwansyah, Taufik Batisah dan Syed Azmir bawa lagu-lagu popular masing-masing. Nyanyian Irwansyah tak payah cakap lah. Taufik & Syed Azmir boleh menyanyi dengan baik dan mencuba jugalah untuk membantu kepada orang kurang upaya.
15. Jaclyn Victor, bakal IKON Malaysia telah memberikan satu harapan baru kepada kualiti persembahan calon-calon artis IKON Malaysia. Harap-harap Jac bawa lagu tersebut di Pentas IKON Malaysia minggu depan.
16. Kenapa saya tengok Kris Dayanti bawa lagu I'm Sorry Goodbye dengan penuh perasaan. Macam dia nyanyi penuh penghayatan dan nyanyiannya datang dari hatinya sendiri. Lagu itu juga saya tujukan kepada perempuan sasau yang kini sedang sibuk mengajar. hahaha. Tapi saya tambah I'm Sorry Goodbye Get Lost and Go To Hell ! Hahaha.
17. No post party. Balik hotel salin baju dan keluar jalan-jalan survey harga. Mujur tak jumpa Singapore Stalker ! hahaha.

Nota : TQ Clinique !

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger