Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.

Bak Kata Nabil...Lu Fikirlah Sendiri

Entri oleh sultanmuzaffar 29 June 2008

Saiful Bahari @ Mohd Saiful Bukhari bin Azlan (kiri)
Bersama Dato Sri Azalina Othman
Bersama Dato' Mustapha Mohamed
Bersama Datuk Shahrir Samad


Saya baru sahaja menonton sebuah program baru Astro PRIMA yang dikemudikan oleh Juara Raja Lawak Astro musim 2 iaitu Nabil. Program tersebut bernama Nabil, Lu Fikirlah Sendiri. Nabil membawakan imej seorang stand-up comedian dalam program tersebut. Jenaka bukan sahaja boleh ditonton melalui program tersebut, jenaka juga boleh ditonton melalui apa sahaja medium komunikasi yang disiarkan hari ini.

Saya boleh sifatkannya sebagai satu jenaka terancang yang gagal. Jenaka yang tidak kena waktunya dalam cubaan menutup beberapa kelemahan realiti yang berlaku. Saya petik kata Tan Sri SM Salim..."Apa Nak Jadi ?"

Saya sempat berbual kosong penuh isi dengan beberapa orang kawan tentang apa yang berlaku sekarang. Sesuatu yang menarik untuk dilihat ialah penerimaan rakyat terhadap tuduhan tersebut. Jika pada tahun 1998, penggunaan internet belum begitu meluas di ceruk-ceruk kampung, sebaliknya pada tahun 2008 generasi reformasi yang 10 tahun lalu sudah semakin matang dan ada di antara mereka kini sudah pun menjadi wakil rakyat.

Generasi 2008 adalah generasi internet yang terdedah kepada penyebaran maklumat tanpa sempadan. Apakah mereka masih tidak sedar bahawa internet dan media baru lah yang telah meranapkan penguasaan 2/3 mereka ?

Ada beberapa gambar lagi di blog RockyBru dan MrManager. Sebelum terlupa, malam ini RockyBru akan bersiaran dalam Temujanji di Astro AWANI (Saluran 501), pukul 9 malam. Jangan ketinggalan. Jangan lupa baca cita-cita tinggi Saiful Bahari di ruangan komen blog riwayathayat.blogspot.com.

Entri Sebelum Ini:
Pulau Sipadan Hari Pertama
Pulau Sipadan Hari Kedua : Gambar Dasar Laut
Ada Dunia Lebih Tenang 2
Ada Dunia Lebih Tenang 1

Escapism

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger