Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.

Jadilah Diri Sendiri !

Entri oleh sultanmuzaffar 24 June 2009

Pernah rasa tertekan apabila sebagai remaja kita sering diasak dengan pelbagai persoalan yang melingkar di sekeliling kita. Sebagai remaja, apabila kita diasak dengan pelbagai persoalan membuatkan jiwa remaja kuat memberontak.


Nabil, Raja Lawak Astro musim 2 melakukan sesuatu yang di luar dugaan apabila menikmati Corntoz. Jiwanya memberontak apabila mahu menikmati Corntoz dan dalam waktu yang sama tidak mahu diganggu sewaktu menonton filem. Lalu Nabil mencipta alat yang memudahkannya menikmati Corntoz tanpa gangguan. Itu idea Nabil. Anda, jiwa yang memberontak juga boleh melakukan yang terbaik.

Kita mahu melakukan apa yang kita mahukan. Bukan apa yang orang lain mahu sekadar untuk memuaskan hati mereka. Walaupun susah untuk difahami, sebagai remaja pastinya melalui dengan situasi tersebut. Pengaruh budaya, agama dan bangsa sering menjadi kekangan dalam menjadikan remaja seorang yang berani mencuba sesuatu yang baru.

Seringkali juga remaja terhalang untuk mencuba sesuatu semata-mata mahu memuaskan hati sesetengah pihak. Namun yang paling penting setiap remaja harus berpegang kepada prinsip yang tidak melanggar batasan. Paling mudah penerimaan sendiri dan punya rasa hormat harus ditanam dalam diri setiap remaja.


Ajieb, wartawan hiburan Murai.com.my memiliki jadual yang agak padat. Sebagai wartawan hiburan, Ajieb harus pantas mendapatkan berita selain menyiapkan berita tersebut sebelum disiarkan di portal hiburan tersebut. Nasib Ajieb boleh disamakan dengan nasib saya yang juga sentiasa sibuk dengan tugas hingga tidak berkesempatan memiliki waktu untuk diri sendiri. Sambil menyiapkan tugasannya, Ajieb perlu menyegarkan dirinya makan atau pun minum. Corntozlah jawapan yang terbaik untuknya yang boleh menyegarkan diri sewaktu menyiapkan tugasan harian.

Pesanan buat remaja, jadilah diri sendiri dan serlahkan diri anda ikut cara anda. Kini peluang itu diberikan oleh kempen “Corntoz’s Express Yourself” bagi remaja untuk berpeluang berkongsi dengan dunia mengikut cara mereka sendiri.



Jadilah Diri Sendiri, itu pesan Stacy buat para remaja. Lagu Stacy juga bertajuk Aku Stacy ! Jika penyanyi lain menggunakan poster untuk menghadiahkan autograph kepada peminat, Stacy yang kehabisan poster menggunakan pek Corntoz sebagai ganti. Stacy mengikut caranya yang tersendiri tanpa perlu terikut-ikut gaya artis lain. Hasilnya, Stacy gembira kerana tugasnya dapat dilaksanakan dan peminatnya juga puas kerana dapat autograph Stacy. Corntoz memuaskan semua pihak.

Anda mahu menyahut cabaran dua artis dan seorang wartawan tersebut ?

Caranya mudah saja untuk semua remaja yang mahu mencuba. Anda perlu ke kedai, supermarket berdekatan dan dapatkan pek Corntoz 60g. Layari laman web Corntoz di www.corntoz.com.my dan rekod video cara anda menikmati pek Corntoz dalam video tersebut.

Anda juga boleh memuat-naikkan video anda ke laman YouTube dan hantar pautan YouTube tersebut ke www.corntoz.com.my.

Nota : Saya melakukan cara yang mudah dengan mengambil video dari portal hiburan Murai yang memaparkan tiga video pilihan mereka. Dua artis dan seorang wartawan menjadi pilihan saya iaitu Stacy, Nabil dan Ajieb.

Caranya amat mudah bagi saya, tetapi anda harus merakamkan video sendiri dalam kempen tersebut. TIGA VIDEO TERBAIK berpeluang untuk memenangi hadiah RM8,000, RM5,000 dan RM2,000 ! Mudah bukan ?

Peraduan ini akan berakhir pada 30 Jun 2009. Tidak banyak masa tinggal untuk anda menyiapkan video anda. Jadilah remaja yang memiliki sikap segera dan pantas !

Kini, anda juga boleh melakukannya !

1 Responses to Jadilah Diri Sendiri !

  1. TokSky Says:
  2. Maaf...tak makan Corntozz mahupun Twisties.

     
Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger