Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.

Karya Teater Muzikal Tempatan Semakin Diterima

Entri oleh sultanmuzaffar 30 October 2009

Teater muzikal Malaysia semakin diterima. Bermula dengan teater Puteri Gunung Ledang The Musical, nampaknya produksi tempatan mula mendapat peluang untuk beraksi di pentas antarabangsa seperti Esplanade.

Saya nampak kesungguhan produksi tempatan untuk mengenengahkan budaya dan karya tempatan ke mata dunia. Walaupun baru di seberang Tambak Johor, namun usaha itu harus dipuji.

Setiap produksi ada keunikannya. PGL mengangkat karya epik, P.Ramlee mendekatkan penggemar teater kepada siapa sebenarnya Seniman Agung kita itu dan Impak Maksima memaparkan kisah remaja yang lebih diterima secara global.

Semoga usaha itu diteruskan dalam memartabatkan seni pentas tempatan ke mata dunia. Saya teringin menyaksikan karya teater tempatan dipentaskan di Broadway atau pun West End.

Sent via BlackBerry from Maxis

blog comments powered by Disqus
Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger